Heisann

Jeg har en masse täljstenplattor som jeg vil ha bort fixen fra (plattorna har vært montert på et gulv som visning i en butikk)
Tips på hvordan jeg gjør dette lettest?

//Henrik

Vinkelsliper og steinskjæreblad så får du dem rene .. Men bruk vernebriller og hansker
Eti..

Tror dere vinkelsliper med grov stålbørste ville funke? Antar at det avhenger av hvor hardt fixet sitter, noe som jo kan variere en del. Beregn dog at det støver.

Du fikser det lettere med skiva ..
Eti..

etiol skrev:
Du fikser det lettere med skive ..
Du har sikkert rett. Trodde muligens at risikoen for å skade skivene kunne være mindre med stålbørste.

platene de tåler mer enn du tror og du lærer deg raskt hvordan du skal gjøre det..
Eti..

Litt luksus med Diamant til dette, så kjør med steinplaten.. Eti..

Du skal ikke bruke kappskive til annet enn å kappe. Kan være farlig. Det er den der diamantslipeskiven som gjelder.

Kan unne meg det, diamantskiven (og kappskiven iof) ligger allerede på arbeidsbenken fra et tidligere feilkjøp:)
Takk for svarene, får gå og prøve og se hvor slitsomt det er, har håndskrapet 1/4 del av platene allerede (for drøyt 7 år siden) så mer slitsomt enn det kan det neppe være :)

//Benke

Nei, men dette fikser du lett .. ikke trykk for hardt, men la verktøyet gjøre jobben.
Lykke til.
Vennlig hilsen
Eti..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.