Har fått et problem med at den frihengende kjøkkenventilatoren må vris 90 grader fra den opprinnelige opphengingen. Rammen til ventilatoren er festet med 9 ekspansjonsbolter i taket og da rammehelv¤% ikke er kvadratisk så passer ingen av ekspansjonsboltene i hullene på rammen når jeg vrir den 90 grader. Hvordan tar jeg bort ekspansjonsboltene uten å meisle bort disse fra taket? Jeg skal nemlig feste nye ekspansjonsbolter rett nær de gamle.
For at man lett skal slippe å se dem må man gjøre det riktig når man borer for dem. Man borer så dypt at når de ikke trengs lenger kan man slå dem inn hele veien. Ikke mye til hjelp nå, men kanskje neste gang??
kapp av med vinkelslipen, og så hammer og dorn, bank de inn i hullet.
Så sparkel igjen hullene. Ekspander er omtrent som vognbolt, når man vil ha de av
Tenk også på at det våte sparklet får den avkappede bolten til å ruste, mal den med oljefarge/rustbeskyttelse før sparkel og plastmaling, ellers blir det brune flekker i taket.
Så sparkel igjen hullene. Ekspander er omtrent som vognbolt, når man vil ha de av
Tenk også på at det våte sparklet får den avkappede bolten til å ruste, mal den med oljefarge/rustbeskyttelse før sparkel og plastmaling, ellers blir det brune flekker i taket.
Prøv i stedet å skru ut bolten, før den inn såpass langt at den ligger an mot gjengene, slå med en hammer på hodet på bolten. Mutteren bør da gå inn et stykke og dermed redusere spenningen på ekspander-delen. Skru deretter inn bolten igjen en liten bit og dra ut hele pakken med en polygriptang.
Dette har fungert for meg tidligere i alle fall.
Dette har fungert for meg tidligere i alle fall.
Klikk her for å svare