Vi har revet en innervegg i vår borettslag (80-tallsbygg). Som bildet viser har det vært stålstendere i taket for å støtte veggen vi tok ned.
Hvordan kan vi ordne dette slik at taket føles felles for begge rommene med minst mulig synlig skjøt?
Taket i rommet på den ene siden av skjøten (venstre) har en glattere overflate enn rommet på den andre siden av skjøten (høyre). Vi ønsker å male hele taket med strukturmaling akkurat som den høyre siden og dermed minimere synligheten av skjøten.
Vi har revet en innervegg i vår borettslag (80-tallsbygg). Som bildet viser har det sittet stålstendere i taket for å støtte veggen vi tok ned.
Hvordan kan vi ordne dette slik at taket føles felles for de begge rommene med minst mulig synlig skjøt?
Taket i rommet på den ene siden av skjøten (venstre) har en glattere overflate enn rommet på den andre siden av skjøten (høyre). Vi vil male hele taket med strukturmaling akkurat som den høyre siden og altså minimere skjøtsynligheten.
Takknemlig for svar
/tsop
]
begynn med å fjerne alle grove kanter, f.eks. med en skrape/sliping, sparkel så, slip, grun, og så 2 ganger med strukturmalingen, bruk gjerne en grov rulle...
helt likt kommer det aldri til å bli om du ikke nå legger ned en stor jobb og gjør begge sidene like glatte og så maler over alt. Så litt avvik må du nok regne med, men på den andre siden er det bare nå du ser dem også. Når det er malt og pusset på og det har gått noen måneder så tenker du ikke engang på det. (selv om det blir ulikt)
Da får jeg kjøpe en grov rulle og finne noe bra å skrape med.
Trenger jeg bare å grunne i skjøten, eller skal jeg ta hele taket?
Strukturmaler jeg deretter hele taket, eller bare det venstre rommet der strukturfarge ikke har blitt brukt? Gjetter på det tidligere.
vanskelig å si, hvordan ser det ut? mye skader? er det misfarginger eller lignende, hvis ikke så kjør bare på stedet, og kjør 2 ganger med toppfarge så