Lizzardo
Gjør-det-selv-bygger
· Örebro
· 259 innlegg
Lizzardo
Gjør-det-selv-bygger
- Örebro
- 259 innlegg
Jeg vet ikke om dette er riktig del av forumet for mitt spørsmål, moderator kan gjerne flytte tråden om det ikke er tilfelle.....
Da jeg støpte garasjeplaten min, var det meningen at mitt fasademålerskap skulle være plassert i carporten, men på grunn av problemer med Eons regelverk har dette nå blitt flyttet. Det står igjen den inndragningen der kablene skulle kommet opp, og jeg har fullstendig gått i stå når det gjelder hvordan jeg skal fikse den. Ville vært veldig takknemlig for hjelp, tanker og ideer
Kabelen som sitter igjen er min telekabel.

Da jeg støpte garasjeplaten min, var det meningen at mitt fasademålerskap skulle være plassert i carporten, men på grunn av problemer med Eons regelverk har dette nå blitt flyttet. Det står igjen den inndragningen der kablene skulle kommet opp, og jeg har fullstendig gått i stå når det gjelder hvordan jeg skal fikse den. Ville vært veldig takknemlig for hjelp, tanker og ideer
Kabelen som sitter igjen er min telekabel.

Lizzardo
Gjør-det-selv-bygger
· Örebro
· 259 innlegg
Lizzardo
Gjør-det-selv-bygger
- Örebro
- 259 innlegg
Det eneste som skal være igjen er slangen med telekabelen som vises på bildet. Skumme kanskje er en god idé, litt vanskelig å fylle med betong da man må bygge en form og rommet blir helt dekket.DIY_freak skrev:
Om det bare er den svarte kabelen som ligger på gulvet som skal være igjen, så er det nok bare å rydde bort alt annet og sage til en leca-blokk som passer. Deretter fukter du sidene og presser inn mørtel i skjøtene. Satte selv igjen et smalt "vindu" (laget med glassblokker) i kjellerveggen på denne måten.
Ellers er det nok ikke noe større problem å fylle med betong. Det er vel bare å sette en masonittplate på den ene siden, presse en betong, sette en masonittplate på den andre siden og deretter fylle på ytterligere med betong ovenfra.
Men hvis fugeskum er OK, så er det jo enklest.
Ellers er det nok ikke noe større problem å fylle med betong. Det er vel bare å sette en masonittplate på den ene siden, presse en betong, sette en masonittplate på den andre siden og deretter fylle på ytterligere med betong ovenfra.
Jeg synes det er litt merkelig å avslutte markrørene i bakken. Jeg ville forlenge markrørene og trekke dem opp i veggen og deretter lage en fin støpning slik at jeg får et glatt gulv der det nå er et hull. Deretter kan man jo velge å sage til leca remser å sette på hver side av rørene.
Lizzardo
Gjør-det-selv-bygger
· Örebro
· 259 innlegg
Lizzardo
Gjør-det-selv-bygger
- Örebro
- 259 innlegg
Det var kanskje litt uklart av meg, det er den hvite slangen som går til boksen som skal være igjen. Den svarte går til en kabelvindeDIY_freak skrev:Om det bara er den svarte kabelen som ligger på gulvet som skal være igjen så er det nok bare å rydde bort det andre og sage til en leca-blokk som passer. Deretter bløter du sidene og presser inn mørtel i skjøtene. Satte selv igjen et smalt "vindu" (laget med glassblokker) i kjellerveggen på denne måten.
Ellers er det nok ikke noen større problemer å fylle med betong. Det er vel bare å sette en masonitskive på den ene siden, presse inn betong, sette en masonitskive på andre siden og deretter fylle på ytterligere med betong ovenfra.
Jeg får forsvare meg med at det ikke er jeg som har gjort det. Men nå ser forutsetningene ut sånn her, og da får man jobbe ut fra detMathiasS skrev:
OK, sag til en leca-bit som går fra høyrekanten og fram til røret med telekabelen. Rens hullet fra cellplast eller hva det nå er og lag en jevn seng med mørtel, sett leca-blokken på det og fyll mellomrommene med mørtel.Lizzardo skrev:
Det er nok i alle fall hva jeg ville ha valgt å gjøre.
Klikk her for å svare