Som overskriften lyder..hvordan gjør jeg.

Litt bakgrunn:
Jeg har i dag en balkong, som også fungerer som tak over inngangen, på ca 6x3 m. Jeg har lagt papp og tenker også å legge trykkimpregnert terrassebord. Jeg har også montert "undertak" med spotlights i.

Nå har turen kommet til rekkverket. Hvordan fester jeg best rekkverksstolpene i gulvet? Jeg har tenkt på stolpesko, men vil helst unngå så mange skruehull i gulvet med risiko for at vann trenger ned. Eller finnes det noe silikon man kan tette med og likevel bruke stolpesko?
Kan man bare feste endestolpene i huset og så la resten bare hvile på gulvet?

Hvordan jeg enn grubler kommer jeg ikke unna å skru ned i gulvet.

Takk for hjelp.

Jeg har gjort slik:

• Galvanisert metallrekkverk festet til en vegg, med trestrukturer og klatreplanter i bakgrunnen.
  • Liker
KnockOnWood
  • Laddar…
Takk Thomas for bildet.

Det skal tilføyes at mitt kommer til å være et trerekkverk.

Oppdaterer litt med en skisse jeg laget på mitt rekkverk så kanskje man forstår litt bedre hvordan det kommer til å se ut og effektene av å eventuelt skru stolpesko ned gjennom papp og rupanel. Hva ville jeg trenge for tetningsmasse i skruehullene eller finnes det en alternativ måte å montere? Tredimensjonal skisse av et rekkverk med vertikale spiler og betonggulv i hjørnet av en terrasse. En skisse av et balkongrekkverk med stolper og spiler, sett fra siden, viser konstruksjonsdetaljer og monteringsmuligheter.

Stolpesko, mønetetting...... ingen problemer, mønemassen holder regnet borte! (svart klebrig substans i boks eller på tube)

Tusen takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.