blir snart galen kan ikke bestemme hvordan jeg skal regel innertaket vil helst slippe cc30 og kortlingene.
Om jeg gjør som på bilde 1 trenger jeg virkelig sette korlingene på kortskarvene?
Eller skal man skjære platene til 2,4m og regel cc40 som på bilde 2 Hvordan gjør man egentlig med 2,5m lange plater noen som har erfaring?
cc42.th.png

Uploaded with ImageShack.us

cc40.th.png

Uploaded with ImageShack.us

Sist redigert:
Milkshaken
Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig med kortlingene... I mine øyne så spiller det ingen rolle om du har 2,4, 2,5, 2,6 plater... Jeg setter kortlinger i frie skjøter likevel...
Du vet vel at det er nok at du monterer platen først, så legger en 28X70 mellom bjelkene, så skrur i med minst to skruer på én plate og så med 2 skruer på den andre platen... Du trenger således IKKE å feste kortlingene i noe annet...
De kortlingene er til for å utjevne forskjellene mellom 2 plater, ikke for å holde platene oppe...

Jeg monterer dessuten ALLTID c/c 30 i tak om ingenting annet er foreskrevet.

Jeg kjører cc 300 på glesen og inga kortlingar.

Som andersmc, cc30 og uten kortlinger i tak.

Milkshaken
hva gjør dere med taket etter det da?
ja dere som ikke kortler!

C
Gjør? Trekker strøm, monterer pottor til spotter og skrur opp plater? Det er liksom ingen svikt i en 13mm gipsplate med 23 cm innermål mellom stenderne, har veldig vanskelig for å se hensikten med en kortling.

Sist redigert av en moderator:
Milkshaken
Hei, jeg har sett når folk har malt takene, selv om de har brukt malertape så blir det likevel konturer etter skjøtene.... jeg skal se om jeg finner noen bilder av det.....

Det e vel klart at man skal kortla mellom skivene... Fredric og anders.. Er dere frisører eller =)

Chris_Low skrev:
Det e vel klart at man skal kortle mellom platene... Fredric og anders.. Er dere frisører eller =)
man kan med god samvittighet skippe kortlingen på cc300, gjør det på jobben, men visst, skal man gjøre for seg selv kan man ta seg de ekstra 30 minuttene som det tar å gjøre det, men viktigere er at man faser kortendene på gipsen før man skrur opp gipsen.

/Thomas

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.