Hei.
Renoverer garasjen og veggene er veldig ujevne og pusset. Vil "lime" sponplater mot pussen. Men hva skal man bruke til det? Kan ikke skru p.g.a. at det skiller opptil 2 cm fra nivå. Og vil heller ikke bygge et stillas.
Renoverer garasjen og veggene er veldig ujevne og pusset. Vil "lime" sponplater mot pussen. Men hva skal man bruke til det? Kan ikke skru p.g.a. at det skiller opptil 2 cm fra nivå. Og vil heller ikke bygge et stillas.
Medlem
· Västragötaland
· 870 innlegg
er enig med Mikael_L, sponplater er nok ingen god idé. Muligens kryssfinér, men jeg er i alle fall tvilende til å lime direkte mot puss. En vanlig løsning ellers når man setter direkte mot puss og det er ujevnt, er å smøre på gips som man blander selv og skru litt der det går med spikerplugger.
Selv ville jeg ha bygget ut og lagt distanser bak lektene slik at veggen blir i lodd. Det holder med tynne opplekter, og deretter skruvde kryssfinér på. Da får man luftspalte med sirkulasjon om man sparer noen centimeter mot gulvet.
Selv ville jeg ha bygget ut og lagt distanser bak lektene slik at veggen blir i lodd. Det holder med tynne opplekter, og deretter skruvde kryssfinér på. Da får man luftspalte med sirkulasjon om man sparer noen centimeter mot gulvet.
Hvis man skal tilleggsisolere en lettbetongvegg som er pusset, må/bør man da gjøre dette med en luftspalte mellom lektene (plate)/isoleringen og den pussede lettbetongveggen? Jeg kjenner til at det er anbefalt å legge tilleggsisoleringen på utsiden, men det er ikke gjennomførbart (tykker jeg). Det er dessuten i en uoppvarmet garasje..
Klikk her for å svare