Kjøpte en tallriksventil i aluminium som var riktig pen da den var ny, men nå når den er pusset inn i skorsteinen, ser den for jævlig ut...
Hva er best å gjøre som holder i lengden, la den være, male, polere eller har dere andre forslag?
Tror den er lakkert, men det har jeg skrapet bort nå.

Slik ser det ut:
Aluminium tallriksventil, matt og misfarget, installert i en murvegg. Ventilen viser tegn på slitasje og mangler lakk.

Slik så den ut ny:
En blank, ny tallriksventil av aluminium med en firkantet base, viser et moderne design.

Spray male den med felgspray

• Liker
P-plats
  • Laddar…
Denne synes jeg pleier jeg kjøre med lettarbeidet og blir blankt holder bra
Meguiar's NXT Generation All Metal Polish i en lilla beholder, kjent for å gi høy glans og anti-korrosjonsbeskyttelse.

• Liker
P-plats
  • Laddar…
Tenker på å male den faste delen som er insprøytet med samme silikatmaling som murpipen, men så er jo tallerkenen igjen.
Å spraye med felgfarge høres jo ikke dumt ut, men jeg er redd for at den slipper over tid.
Å polere er et alternativ, men risikoen er jo at den blir stygg igjen.

Pleier å polere rustfritt på lastebilen med det der middelet og det holder ganske lenge i de forholdene (800mil/måned), samme med bra felgfarge det er ganske slitesterkt.

• Liker
P-plats
  • Laddar…
H Hamre268 skrev:
Bruker polere rustfritt på lastebilen med det der middelet, og det holder ganske lenge i de forholdene (800mil/måned), samme med bra felgfarge, det er ganske holdbart
Høres ut som det er et bra polermiddel...
Aluminium oksiderer dog mer enn rustfritt.
På den annen side vil det stå en bergvarmepumpe ved siden av, så den vil knapt synes...

Prøv å polere med autosol.

• Liker
P-plats
  • Laddar…
Autosol og aluminium gir en svart oksidmasse som kan være vanskelig å få bort. Blir også sittende fast permanent i poleringen. Prøv med en grønn Scotch-Brite og litt vann først.

Sist redigert:
  • Liker
P-plats
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.