Mitt hus som er bygd i 1973 har undersiden av takutstikk over f.eks. uteplass mm en bekledning av en innerpanel som er spont og slisset med faset kanter 21x95. Nå ved renovering så trenger jeg mer av denne typen for at det skal se enhetlig og pent ut, men jeg kan ikke finne denne dimensjonen hos mine lokale trelastforhandlere eller online. Noen som vet hvor jeg kan henvende meg? Takk på forhånd!
Svensk treindustri er etter min mening dårlige på å tilby ulike profiler. Det går jo an å spesialbestille, men det er svindyrt. Jeg hadde nok kjøpt vanlig dobbelfas og modifisert med håndoverfresen til ønsket profil. Hvor mange meter handler det om?
Svensk treindustri er etter min mening elendige på å tilby ulike profiler. Det går jo å spesialbestille, men det er svindyrt. Jeg hadde nok kjøpt vanlig dobbelfas og modifisert med håndoverfresen til ønsket profil. Hvor mange meter handler det om?
Sier som deg, 22x120 bør jo finnes på hyllen. Klyv ned til riktig bredde så håndoverfres. Men avhenger litt av hvor mange meter det handler om.
Takk for gode tips!
Innledningsvis trenger jeg bare ca 40-45 lpm og det kan jeg kløve og frese
Deretter er det en påbygging (300 lpm) som ikke direkte grenser der jeg eventuelt kan bytte dimensjon uten at det ser merkelig ut.
Jeg hadde lignende problemer da jeg bygde til mitt hus. Både med undertaket som ligner det du har på bildet samt panelet, 145mm med perle. Begge solgt av den lokale Beijer-butikken i 2004. Det var håpløst å finne samme panel. Undertaket løste seg ved å kjøpe spontet dobbeltfaspanel og korte ned fjæren så det passet mitt gamle undertak. Fant en liten sag i Småland som kunne høvle til fasadepanelet da de hadde et lignende stål fra før. Dessverre tok det tid, så den lokale XL-bygg løste mitt problem til en rimelig kostnad. Heldig uheldig så brant deres snekkeri ned bare noen måneder etter at jeg hadde hentet mitt panel.