Jeg har et knippe veggfester som ser ut omtrent sånn (se bilder) og som holder vannrøret mot veggen.
Veggmontert kromfeste for vannrør, festet til flislagt overflate, brukt for å sikre rør i baderom.

Nå holder jeg på å bytte all silikonfuge på badet i forbindelse med at jeg bytter dusjglass, og trenger derfor å få løs røret for å komme til silikonet bak. Men jeg forstår ikke helt hvordan man løsner det. Det ser ut og føles som at det er to separate deler som kan tas fra hverandre, men jeg er usikker på hvordan.

• Veggfeste i metall som holder et vannrør på plass, festet til flislagt vegg. To separate metallstykker danner festet rundt det krommede røret.
  • Veggfeste for vannrør i metall, festet til veggen. Røret går gjennom festeanordningen, som viser tegn til slitasje på silikonfugen.
P
Klamman består av 2 deler en indre del som oftest skrus i veggen og neste krommede dekklock som klemmes på plass og klinker fast.

Noen ganger trykker man litt innover i hullet og drar litt utover i den krommede delen så deles den..

Fant bare ett bilde av en med 2 rør i men det er ofte samme eller lignende prinsipp

klikkfester som man enten putter i hull eller bryter litt utover så plasten løsner

• Delene til et klammer med to rørklemmer, to ringer, en skrue, og et kromet deksel vises demontert på bildet.
  • Liker
BirgitS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.