Hei!
Jeg har plukket ned to falske bjelker i materiale som minner om isopor. Disse har blitt limt (?) og nå sitter limet igjen, og jeg klarer ikke å få det bort.
Jeg har prøvd å skrape med egen kraft, slipe med multiverktøy. Har også prøvd å "skjære" med multiverktøy, men da blir det lett skader i taket. Ingenting av dette har fungert særlig bra.
Jeg prøvde også med Tec7 RemoveAll-middel, men syntes ikke det fjernet særlig mye, men kanskje gjorde jeg det på feil måte eller så fungerer ikke det middelet på denne typen lim...?
Føles litt håpløst. Lurer på om noen kanskje har et godt tips på hvordan jeg får bort dette elendigheten?
Jeg har plukket ned to falske bjelker i materiale som minner om isopor. Disse har blitt limt (?) og nå sitter limet igjen, og jeg klarer ikke å få det bort.
Jeg har prøvd å skrape med egen kraft, slipe med multiverktøy. Har også prøvd å "skjære" med multiverktøy, men da blir det lett skader i taket. Ingenting av dette har fungert særlig bra.
Jeg prøvde også med Tec7 RemoveAll-middel, men syntes ikke det fjernet særlig mye, men kanskje gjorde jeg det på feil måte eller så fungerer ikke det middelet på denne typen lim...?
Føles litt håpløst. Lurer på om noen kanskje har et godt tips på hvordan jeg får bort dette elendigheten?
Brytebladkniv for å skjære bort så mye som mulig, deretter barberbladskrape/klikkeskraber for mer fjerning.
Til slutt skraping eller forhyvling før litt sparkel på eventuelle riper og maling på det.
Det er hva jeg ville gjort.
Til slutt skraping eller forhyvling før litt sparkel på eventuelle riper og maling på det.
Det er hva jeg ville gjort.
Hei!T Testarn skrev:
Litt dypdykk i dette med å skrape bort, så mange forskjellige verktøy det finnes. Det høres ut som dette skal fungere bra! 👍👍
Tusen takk for hjelpen. ☺️
Om du lar bladet på brytebladkniven stikke ut en bit (nesten hele) så kan man forsiktig flexe/bøye bladet mot overflaten og komme riktig nær og skjære bort så mye som mulig av limrestene.
Da blir det enklere å skrape bort restene.
Riktig verktøy er ofte halve jobben. 😁
Lykke til!
Da blir det enklere å skrape bort restene.
Riktig verktøy er ofte halve jobben. 😁
Lykke til!
Jeg skal teste med min andre kniv, kanskje er det litt mykere blad på den. Takk for tipset! 👍T Testarn skrev:
Klikk her for å svare