jeg skal bygge en trapp til min veranda som i grove trekk skal se ut som bildet viser, jeg har hengt meg litt opp i hvordan jeg skal få de stolpene som står på bakken til å bli stabile. er det noen som vet om man kan gjøre slik: støpe to søyler med stolpesko i, sette en 95x95 stolpe i og deretter feste vangene til dem med gjennomgående bolt eller franske. deretter sitter jo også rekkverket og håndlederen fast i stolpen som burde gjøre at det blir litt mer stabilt.

vil dette fungere? hvis ikke, hvordan skal man gjøre det?? man kan jo gjerne ikke ha barduner... og man vil jo at det skal være stabilt... takk så lenge...

• Trappekonstruksjon med seks trinn og rekkverk på begge sider, står på et grått rutenett.
La vangstykkene hvile på dine støpte pilar, skru stolpene fast til vangstykkene med gjennomgående bolter.

Du kan også la de øvre stolpene ved planet gå lenger ned og deretter feste nederenden inn under planet, så det dannes en trianglarunder. Da blir det kjempestabilt i sidelengs retning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.