Hei :)

Jeg har et ganske nytt kjøkken der dessverre flere baksider har falt av. Prøvde å kjøpe nye, men å sette dem inn i ferdigmonterte skap er nær umulig, og de gikk i stykker eller falt rett ned fordi ingenting holder dem på plass.

Så jeg vender meg til dette fantastiske forumet for tips. Her har dere en smakebit:
Innvendig av et kjøkkenskap med manglende bakside. En del av lyset fra en taklampe er synlig ovenfor.

Umulig oppgave om det er i et så lite rom. Men hvorfor? Spør din tidligere formann kanskje, han som var verdensmester i alt ;)

• Haha
  • Liker
Dowser4711 og 2 andre
  • Laddar…
P
SnällKyckling SnällKyckling skrev:
Hei :)

Jeg har et ganske nytt kjøkken der dessverre flere bakstykker har falt av. Jeg prøvde å kjøpe nye, men å sette dem inn i ferdigmonterte skap er nesten umulig, og de gikk i stykker eller falt rett ned fordi ingenting holder dem oppe.

Så jeg vender meg til dette fantastiske forumet for tips. Her har dere en smakebit:
[bilde]
Oi da. Jeg ville satt opp en ramme av det billigste skittræet jeg kan finne innerst, og så slått/skrut/limt opp nye plater.

Alternativt ta ned skroget og montere bakfra, men det kan jo være vanskelig noen ganger.

• Liker
SnällKyckling
  • Laddar…
Plukk bort skapet og monter bakstykket på den måten det er tenkt samt spik fast bakstykket.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Umulig oppgave hvis det er i et så lite rom. Men hvorfor? Spør din tidligere ordfører kanskje, han som var verdensmester i alt ;)
Hahah han er sporløst borte ingen ser ham lenger.

• Liker
och en till
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Oj da. Hadde satt opp en ramme av billigste skittre jeg kan finne innerst, og deretter smekket/skrudd/limt opp nye plater.

Alternativt plukke ned stammene og montere bakfra, men det kan jo være vanskelig noen ganger.
Jeg liker ideen med ramme sterkt. Skal jeg da skru rammen mot stammen og deretter spikre/lime masoniten mot den?

Skal gjøre dette til et hobbyprosjekt, kanskje setter inn litt fargerike bakstykker.

P
Jeg liker ideen med ramme sterkt. Skal jeg da skru rammen mot stammen og deretter spikre/ lime masoniten mot den?

Skal gjøre dette til hobbyprosjekt, kanskje setter inn litt fargerike bakstykker
Ja, akkurat. Du kan også vurdere vinkeljern, ser litt b ut men du vinner et par cm dybde (avhengig av hvordan dine skap er bygget).

Jeg hadde latt det være, om du setter inn et nytt bakstykke kommer du ikke til å kunne flytte hylleplatene senere.

J
Det der skjer jo på IKEA hyller også. Det er en av manglene med sponplater med masonittbakside. Ser ut til å finnes forskjellige modeller dog, noen er mer spikret enn andre, andre er bare iskjutna i stommen. Jeg tror ikke det er gjørbart på en pen måte uten å ta ned skapene. Spørsmålet er hvor i livssyklusen du er. Er kjøkkenet 3 år gammelt og du tenkt ha det 10 til, eller er det 10 år gammelt og du tenkt ha det 3 år til? I det siste tilfellet hadde jeg rett og slett satt inn tallerkenene og så prøvd å glemme det hele... :D

P pjkw skrev:
Jeg hadde latt det være, om du setter inn en ny bakstykke vil du ikke kunne flytte hylleplatene senere.
Riktig, tenkte ikke på det! Åhh så vanskelig.

J JohanLun skrev:
Det der skjer jo på IKEA hyller også. Det er en av svakhetene med sponplater med masonittbakside. Ser ut til å finnes forskjellige modeller derimot, noen er mer spikret enn andre, andre er bare skutt inn i rammen. Jeg tror ikke det er gjørbart på en pen måte uten å ta ned skapene. Spørsmålet er hvor i livssyklusen du er. Er kjøkkenet 3 år gammelt og du tenkte å ha det 10 til, eller er det 10 år gammelt og du tenkte å ha det 3 år til? I det siste tilfellet hadde jeg rett og slett satt inn tallerkenene og så forsøkt å glemme det hele...
Livssyklusen har nettopp startet 6 mån 😞

• Liker
JohanLun
  • Laddar…
J
Riktig, tenkte ikke på det! Åhh så knotete.

Livssyklusen har nettopp startet 6 måneder 😞
Jeg ville i så fall reklamert. Har dere kjøpt på IKEA og montert selv? Fulgt instruksjoner? Kanskje kan dere få nytt materiale, avslag på pris osv. Hvis noen andre har montert, ville jeg reklamert til dem. Så får de ta ned skapene.

Jeg har selv massive træstammer som er plassbygd, de løsner ikke noe på, men de er nok et helvete å ta ned. Men satte inn en IKEA kjøkkenmodul i vår kjellermatbod og der går det jo på et kvarter å ta ned et skap, henger på en skinne. Jeg ville absolutt tatt det fra baksiden og sørget for å få litt "hjelp" til å løse det, spesielt hvis dere ikke har montert selv. Er det benkeskapene så er det vel vanskeligere å løsne. Men tar man ett skap om gangen burde det vel gå også der?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.