Hei,

Skal bygge en ikke-bærende innervegg med skyvedør. Skyvedøren er fra Bauhaus og er 95mm bred. (lenke nedenfor).

Jeg ser to alternativer.

1. Bygge med 45mm regel, OSB på begge sider 22mm, samt gips, 26mm. Det blir totalt 93mm. Er det OK om dørkarmen er 95mm?
2. Bygge med 70mm regel, droppe OSB (skal ikke ha noe på veggene), gips 26mm. Det blir totalt 96mm. Er det OK om dørkarmen er 95mm?

Eller finnes det en bedre måte? Takknemlig for hjelp!

https://www.bauhaus.se/skjutdorr-in...e=nordic_production_sv_products#go-to-related

P
Normalt så bygger man med 70mm regel men du kan sette på OSB på men da får du gjøre en ekstra saling før man setter for rundt døråpningen bare..
Eller så nøyer man seg med bare enkel gips på begge sider og da er det komplett fra fabrikk..

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Normalt så bygger man med 70mm regel men du kan sette på OSB på men da må du lage en ekstra salning før man setter lister rundt døråpningen bare..
Eller så nøyer man seg med bare enkel gips på begge sider og da er det komplett fra fabrikk..
Takk for svar.

Ja jeg antar at kjører jeg 70mm regel + gips, da vil det fungere bra med den døren? Rent teoretisk skiller det 1mm men antar det er forsumbart og ikke skaper problemer når jeg setter lister?

P
E Erik Hultgren1 skrev:
Takk for svar.

Ja jeg antar at kjører jeg 70mm regel + gips, da kommer det funke bra med den døren? Rent teoretisk skiller det 1mm men antar det er försumbart og ikke skaper problem når jeg setter foder?
Det blir en halv milis på hver side så det er ingeting å bry seg om..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.