Vi tenkte å bygge vegg for vår trapp som fører til underetasjen og så sette en dør, hvilket materiale bør vi bruke?

Velkommen til forumet!

En enkel innervegg kan bygges av enten tre- eller stålstendere med platemateriale på hver side. Siden dere vil montere en dør, vil jeg anbefale trestendere, 70x45 eller 45x45 med gipsplater på hver side. Ønsker dere en litt mer stabil vegg som i tillegg er lettere å montere ting på, kan dere sette et lag med treplater (spon/osb/plywood) bak gipsen. Hvis dere vil forbedre lydisoleringen i veggen, fyll rommet mellom stenderne med isolasjon.

G Gabbe1 skrev:
Velkommen til forumet!

En enkel innervegg kan bygges av enten tre eller stålstendere med platemateriale på hver side.
Siden dere ønsker å montere en dør ville jeg anbefalt trestendere, 70x45 eller 45x45 med gipsplater på hver side. Vil dere ha en litt mer solid vegg som dessuten er lettere å montere ting på så legg et lag treplater (spon/OSB/plywood) bak gipsen.
Takk for svar! ,Blir mindre lyd til overetasjen da våre snart tenåringsgutter bor nede og holde kattene derfra :crysmile:

P
Er dette en kjeller?

mathiash77 skrev:
Er dette en kjeller?
Ja innredet og skal bygge på entreplan der trappen går ned.

P
Vitategelvillan68 Vitategelvillan68 skrev:
Ja innredet og skal bygge på entreplan der trappen går ned
Ok, da har du fått kjempebra forslag allerede (y)

mathiash77 skrev:
Ok, da har du fått kjempebra forslag allerede (y)
Jo, I dag skal vi sysle med vask av sofaen nede da katten ser ut til å tisse i den sofaen så vi er moderat lei oss:sweat:

• Liker
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
Dekk sofaen med folie og legg på noen sitronkiler deretter, det liker de ikke. Pleier bare å trenges et par uker før de har lært seg at det er feil sted. Katten er kastrert antar jeg?

Anna_H Anna_H skrev:
Dekk sofaen med folie og legg på noen sitronbåter etterpå, det liker de ikke. Pleier bare å trenges et par uker før de har lært seg at det er feil sted. Katten er kastrert antar jeg?
Alle tre jentene er det, men bare én som gjør sånn har vært til veterinæren med henne men de kunne ikke finne noe spesielt bortsett fra vekten som vi kjemper med!

Da er det enten en lukt i sofaen eller en form for misnøye. Protest mot slankeforsøkene kanskje. Det finnes en ting man setter i vegguttaket som avgir feromoner, Feliway, lukter "trygghet", det kan være verdt å prøve. Det er alltid vanskelig med sånt. Vår ene katt som vi adopterte da hun var ett år fordi hun ble stresset av å være innekatt i liten leilighet tisset i min datters seng så snart hun fikk sjansen en stund. Men når hun hadde fått være i fred ett år (og soveromsdøren alltid stengt!) så ga det seg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.