Hei!
Huset jeg har kjøpt har en ovn i ganske umoderne stil. Jeg skulle gjerne hatt en rett front som på bildet med den minst sotete ovnen. Er det noen som har bygget om fronten på sin ovn?
Min forhåpning er at man kan rive mexiteglet og stommen og deretter bare bygge opp en ny slik man vil ha den. Eller?
Huset jeg har kjøpt har en ovn i ganske umoderne stil. Jeg skulle gjerne hatt en rett front som på bildet med den minst sotete ovnen. Er det noen som har bygget om fronten på sin ovn?
Min forhåpning er at man kan rive mexiteglet og stommen og deretter bare bygge opp en ny slik man vil ha den. Eller?
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 496 innlegg
Den var jo utrolig lekker! Ville ikke røre den. Så fin!
En 70-tallskomfyr i et 50-tallshus. I don’t think so 
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.127 innlegg
Er du sikker på at den er fra 70-tallet?
Jeg synes det ser ut som en peis fra 50-tallet med vanlig murstein som man har malt over og satt en innsats i. Den er veldig lik en peis fra tidlig 60-tall som jeg kjente til (bortsett fra at den ikke var malt).
Jeg synes det ser ut som en peis fra 50-tallet med vanlig murstein som man har malt over og satt en innsats i. Den er veldig lik en peis fra tidlig 60-tall som jeg kjente til (bortsett fra at den ikke var malt).
Helt sikker. Huset ble bygget ut på 70-tallet og ovnen er i tilbygget.
Medlem
· Västernorrland
· 12 020 innlegg
En mellomvei kanskje er å pusse alt sammen bare så det blir glatt overflate ?
Klikk her for å svare

