Hei, jeg har en TV-krok jeg gjerne vil gjøre om til et lite TV-rom ved å bygge en vegg med en dør på. Det er dog vannbåren gulvvarme, så jeg kan ikke feste stendere i gulvet. Har dere noen tips til hvordan man kan feste denne? Alternativt, er det nok å feste i begge ender som kan skrus inn i gips+spon samt tak som bare er gips?
Jeg kjørte trelekter. lekten mot gulvet satte jeg med dobbelsidig tape. Skrudde bare i taket senere, men slo dem inn så de sitter i spenn. Det er jo en fordel med tre fremfor metalllekter. Vil man, så kan man ta en metalllekt i bunnen og legge en trelekt i den om man er bekymret for fukt. Men har du fornuftig isolert betongplate, gulvvarme og fått ut byggfuktigheten så er det vel greit.
Det er i andre etasje jeg skal bygge, og huset er 8 år gammelt så det burde vel gå greit sånn sett? Trehus så tviler på at det er betong her oppe i 2. etasje?Viktor.J skrev:
Jeg brukte trelekter. Lekten mot gulvet satte jeg med dobbeltsidig tape. Skrudde bare i taket deretter, men slo dem inn slik at de sitter i spenn. Det er jo en fordel med tre framfor stålstendere. Hvis man vil, kan man ta en stålstender i bunnen og legge en trelekt i den hvis man er bekymret for fukt. Men har du fornuftig isolert betongplate, gulvvarme og fått ut byggfuktigheten, så går det vel greit.
haha det finnes jo faktisk flere hus med betongdekkeT thesutex skrev:
Klikk her for å svare