Har støpt igjen badet med betong (100mm) men avgrenset da dusjområdet for lettere å kunne bygge fall med gulvbruk/slipesats senere. Nå innser jeg at gulvbruket for dusjområdet ville koste mer enn hva resten all betong kostet og leter nå etter alternativer for å redusere den kostnaden.
En tanke er å støpe bunnen, ~50mm, med enten vanlig betong eller EPS og deretter lage et tynnere lag med gulvbruk oppå. Alternativet med EPS går dessverre bort da gulvbruket da krever ekstra armering (det ligger et 5150-nett i nedre delen men som vil bli dekket av oppfyllingslaget).
Endelig til hovedspørsmålet; Gulvbrukets anvisning sier at underlaget må være fritt fra sementhud, holder det eller må betongen under vannes og stå en uke eller to først?
En tanke er å støpe bunnen, ~50mm, med enten vanlig betong eller EPS og deretter lage et tynnere lag med gulvbruk oppå. Alternativet med EPS går dessverre bort da gulvbruket da krever ekstra armering (det ligger et 5150-nett i nedre delen men som vil bli dekket av oppfyllingslaget).
Endelig til hovedspørsmålet; Gulvbrukets anvisning sier at underlaget må være fritt fra sementhud, holder det eller må betongen under vannes og stå en uke eller to først?
Hvor tykt blir det du skal støpe denne gangen?
kan du dubbe i platen?
ligger armeringen fra platen ut i dusjdelen?
om den gjør det så ville jeg nok støpe i med vanlig betong iallfall om det er mer enn 5-7cm du skal støpe nå?
kan du dubbe i platen?
ligger armeringen fra platen ut i dusjdelen?
om den gjør det så ville jeg nok støpe i med vanlig betong iallfall om det er mer enn 5-7cm du skal støpe nå?
Hele overflaten er 10cm, tenkte vel det skulle bli ca 4cm gulvbruk øverst, så omtrent 6cm pluss minus litt for fallet. Armeringen ligger ut fra platen ut i dusjdelen, hele badet er armert. Å plugge fra det som allerede er støpt er nok litt vågalt med slyngene for gulvvarme, om det var det du mente.nino skrev:
Har du støpt alt annet med betong nylig så ville jeg fortsatt med det og laget fallet også med det.
Personlig ville jeg ikke blandet langsomme mørtel med raske, ikke med mindre den vanlige betongen har tørket i minst 6-12 måneder.
Personlig ville jeg ikke blandet langsomme mørtel med raske, ikke med mindre den vanlige betongen har tørket i minst 6-12 måneder.
Klikk her for å svare