B
Snekkeren som har vært her hadde antagelig ingen gipsheis, gipsplatene er skrudd fast i veggen stående på gulvet. Over en plate mot taket er det nå en sprekk/glippe på ca 7-11 mm.

Er dette et problem ved sparkling og maling, dvs bør jeg sette om gipsplaten? Eller løser maleren dette?

En gipsplate mot tak med en glippe på ca 7-11 mm, målt med en tommestokk.

Du sparkler vel i mellom plate og tak.
Skal du ikke ha list der?

Ja, det der dekkes vel av taklisten?

• Liker
Hasse C
  • Laddar…
Hva ville gipseleveren ha for funksjon på vegggips?

E
Hvis du ikke skal ha taklister kan det være bra å la snekkeren få vite det før denne begynner å skru gips

A Andy78 skrev:
Hva ville gipselevatoren ha for funksjon på vegggips?
TS refererer nok til en fotelevator, du tenker på en plateheis mistenker jeg?

B
B
E Emil_K skrev:
Om du inte skal ha taklister kan det være bra å la snekkeren få vite det før denne begynner å skru gips
Ingen taklister i huset noe sted og det er akkurat en plate som det er så mye glippe på veggen det gjelder, de andre kanskje 3-4 mm åpning. Bør jeg sette om gipsplaten og trykke den opp mot taket?

B bygges skrev:
Bør jeg sette om gipsskiven og trykke den opp mot taket?
JA, bedre å ha sprekken ved gulvet

B
T tergo skrev:
JA, bedre å ha sprekken ved gulvet
Jo, så har jeg gjort med alle andre vegger jeg har laget selv, for at gulvet skal kunne bevege seg. Det jeg lurer på her er om det går å få det fint mot taket eller om det kommer til å sprekke opp med en gang?

Sparkler du inn hjørnejern er det ingen problem

"Min" maler sa at det må være maks 5mm glipe hvis man skal være sikker på at det ikke sprekker. Jeg ville løftet platen for sikkerhets skyld.

B
P petererlandsson1194 skrev:
"Min" maler sa at det får være maks 5mm glippe om man skal være sikker på at det ikke sprekker. Jeg ville løfte platen for sikkerhets skyld
Takk, da setter jeg ny gipsplate, snart gjort om det meste byggarna gjort føles det som.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.