Hei!
Jeg sitter på et større parti festemidler som har blitt til overs etter en satsning innen solcellemontering som dessverre ikke ble som planlagt.

Det gjelder kvalitetsprodukter fra Weland, alt er helt nytt og ubrukt, og har blitt oppbevart tørt.
Det jeg har er blant annet:
SS6191 – selvborende skrue 6,3x19 mm med tettpakning (brukes ved montering av solpaneler i tak/plate)
SS1025 – stokk krue (for innfesting i tre + montering av skinnesystem til solceller)
BU1200 – bolt M10x20 mm (for montering av fester og skinner)
TS1000 – skrue 6x30 mm
Utover dette finnes det også en del andre festemidler, skiver m.m.
Det dreier seg om større mengder (bulk), så det er kanskje mest interessant for:
bedrifter
montører
forhandlere
eller noen som jobber med solceller / bygg

Jeg vurderer nå hvor det er smartest å selge dette –
👉 selge i parti til bedrifter?
👉 auksjon?
👉 eller finnes det noen aktør som kjøper opp slikt?
Tar imot alle tips med takk 🙏

Det er rustfrie skruer skal tilføyes

S skruvkakaa skrev:
S skruvkakaa skrev:
Hei!
Jeg sitter på et større parti fästelement som har blitt over etter en satsning innen solcellemontasje som dessverre ikke ble som planlagt.

Det handler om kvalitetsprodukter fra Weland, alt er helt nytt og ubrukte, og har blitt lagret tørt.
Det jeg har er blant annet:
SS6191 – selvborende skrue 6,3x19 mm med tettebrikke (brukes ved montasje av solpaneler i plåt/tak)
SS1025 – stockskruv (for innfesting i tre + montasje av skinnesystem til solceller)
BU1200 – bolt M10x20 mm (for montering av fester og skinner)
TS1000 – skrue 6x30 mm
Utover dette finnes det også en del andre fästelement, brikker m.m.
Det er snakk om større mengder (bulk), så det er kanskje mest interessant for:
bedrifter
montører
forhandlere
eller noen som jobber med solceller / bygg

Jeg vurderer nå hvor det er smartest å selge dette –
👉 selge i parti til bedrifter?
👉 auksjon?
👉 eller finnes det noen aktør som kjøper opp slikt?
Tar takknemlig imot alle tips 🙏
PS auksjoner og de der som selger traktorer og byggmaterial osv kanskje?
Det er rustfrie skrue skal tillegges
De

H Hispaniola skrev:
De
PS auksjoner og de som selger traktorer, byggematerialer osv kanskje? Lettest at en tar alt kanskje eller så får du selge av hva du kan i omganger om noen ikke vil ha alt...vanlige nettauksjoner, Sikö, Haraldssons osv kan iblant ta inn ganske uvanlige greier!

C
Kjennes som den overlegent største markedet for slike overskuddspartier er auksjon, typ Blinto.
Trolig når du de fleste oppkjøpere/brokers (i den grad de eksisterer på det markedet) den veien også, selv om det er litt lotteri med hvor bra betalt du får.

Spørsmålet er hvordan du prioriterer mellom best betalt, minst jobb, rask handel?

H Hispaniola skrev:
PS auksjoner og de som selger traktorer, byggematerialer osv., kanskje? Lettest at en tar alt kanskje, eller så må du selge av det du kan i omganger hvis noen ikke vil ha alt...vanlige nettauksjoner, Sikö, Haraldssons osv. kan av og til ta inn ganske uvanlige ting!
Okey!

Takk så mye for tipset.
Jeg tenkte først å selge til kunde, installatør eller blikkenslager/solcellefirma direkte, men skjønte at de fleste kanskje kjøper 1-3000 skruer for så å bli fornøyde, og jeg ville heller ha solgt alt for plassen til betydelig mye lavere penger enn hva jeg betalte.

For eksempel si 3000 stk kostet meg av SS6191 7800+m, hvis man annonserte en slik bulk for 2000, så burde det være "interessant?"

Det samme gjelder jo TS1000 som kostet 9000+m, burde kunne selges for 2000:- også?

C cpalm skrev:
Føles som det overlegen største markedet for slike overskuddspartier er auksjon, typ Blinto.
Trolig når du de fleste oppkjøpere/brokers (i den grad de eksisterer på det markedet) den veien også, selv om det er litt lotteri med hvor bra betalt du får.

Spørsmålet er hvordan du prioriterer mellom best betalt, minst jobb, rask handel?
Jeg prioriterer minst jobb/rask handel og betalingen mer "symbolsk" selv om man så klart vil ha tilbake så mye som mulig da det har vært min egen kapital som jeg måtte ta ut i skrue, og har verken interesse av å skru lenger eller plassen til å lagre dem i påvente av bedre tider.

Blinto, går det å annonsere som privatperson på den siden?

C
S skruvkakaa skrev:
Blinto, går det annonsere som privatperson på den siden?
Nja, ikke som privatperson, men som enkeltpersonforetak går det nok bra.
Om du tenkte å selge det under skattemyndighetenes radar er det nok dessverre typ Blocket som gjelder.

C cpalm skrev:
Nja, ikke som privatperson, men som enkeltmannsforetak går det nok bra.
Om du tenkte selge det under skatteetatens radar er det nok dessverre typ Finn.no som gjelder.
Nei nå misforsto du meg nok 🤣 Jeg har ingenting imot å gjøre det offentlig eller med plikt til skatt. Jeg føler at det ikke har en verdi hos meg som montering lenger uten at alle pengene som produktene omdanner etter avgifter og annet absolutt er av større interesse hehe

• Liker
Hep
  • Laddar…
C
S skruvkakaa skrev:
Nei nå misforsto du meg nok 🤣
Jeg tenkte siden du spurte om man kunne selge som privatperson?

Skulle kanskje hjelpe. Hva har du betalt for skruen og festelementene?

Hva er din laveste pris for å selge?

Går det lett å dele opp i delposter eller er det alt eller ingenting?

D Diamant skrev:
Skulle kanskje hjelpe. Hva har du betalt for skruen og festelementene?

Hva er din minste pris for å selge?

Er det lett å dele opp i delposter eller er det alt eller ingenting?
Jeg har betalt innkjøpspris hos Ahlsells, så jeg har vel betalt så høyt man kan betale 🤣 jeg har vel forhåpning om å kunne få tilbake 20-30%

Det går an å dele opp hvis kjøperen skulle ønske å kjøpe mindre partier.

C cpalm skrev:
Jeg tenkte siden du spurte om man kunne selge som privatperson?
Jo, jeg har jo tatt ut de som egenkapital for å få tilbake mine innlånte penger. Men det umuliggjør ingenting hva kommer til næringsskridare såklart

Unikt namn
Kan ikke levere tbx hos Ahlsell?

C
S skruvkakaa skrev:
Jo, jeg har jo tatt ut de som eget kapital for å få tilbake mine innlånte penger.
Det som skjer er at Blinto leverer kontrolloppgave til skattekontoret, og avhengig av hvilke summer det gjelder kan SKV se det som en næringsmessig transaksjon og begynne å nøste i det, helt uavhengig av hva du og Blinto har avtalt eller hvordan du selv resonerer rundt om det er et privat salg eller ikke, osv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.