Jeg skulle gjerne flytte veggen på to steder og bytte ut, hvor sannsynlig er det at denne løsningen er mulig?

Den ene spennet er som bildet viser litt kortere og den andre litt lengre. For den lengre finnes det betong under til å hvile pålene på en stålbjelke kanskje trengs?

For den kortere er limtre nok, men hvordan er det med gulvet under for en så lang bjelke, trenger man eventuelt å forsterke nedenfra helt nede i krypkjelleren under støttepålene?

Det finnes en overetasje.

Bildet viser nåværende planløsning til venstre og tenkt til høyre. Jeg har ennå ingen informasjon om bærende vegger så jeg forutsetter at alle er det.

• Nåværende og planlagt planløsning for et hjem med forslag om å flytte vegger og legge til bjelker. Indikerer lengden på bjelkene og hvor bjelkelaget skal hvile.
M Mwelander skrev:
Jeg skulle gjerne flytte vegg på to steder og veksle av, hvor sannsynlig er det at denne løsningen er mulig?

Den ene spenner er som bildet viser litt kortere og den andre litt lengre. For det lengre finnes det betong under å hvile pelarene på en stålbjelke kanskje trengs?

For den kortere holder det med limtre, men hvordan er det med gulvet under for en så lang bjelke, trenger man evt. forsterke nedenfra helt ned i krypkjelleren under støttepelarene?

Det finnes en overetasje.

Bildet viser nåværende planløsning til venstre og tiltenkt til høyre. Jeg har ennå ingen informasjon om bærende vegger så jeg forutsetter at alle er det.
I hvilken retning ligger overetasjens gulvbjelker?
Takstolenes retning?

Tak ligger slik.
Bilde kun for orientering, ikke i skala eller riktig antall stoler etc.

• Plantegning av hus med røde linjer som indikerer tak. Viser rom som stue, soverom, kjøkken og bad, med alternative bjelker og betonggrunn.
Kommunen svarte forøvrig så her Betr bygglov for utbyggelsen av dagligstuen

Gående spørsmålet om bygglov for å bygge ut dagligstuen så gjør vi vurderingen at det ikke kreves, om ingen andre tilbygg har blitt utført siden nybygging, da eiendommen ligger utenfor sammenhengende bebyggelse og dere da har mulighet til å benytte unntaket i 9 kap. 6 § Plan- og bygningsloven om tilbygget ikke havner nærmere eiendomsgrense enn 4,5 m. Havner det nærmere kreves naboens samtykke fra berørt nabo.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.