5.737 lest ·
20 svar
6k lest
20 svar
Hvor mye vekt kan avløpsrør tåle?
Antar at det er disse du mener?richardtenggren skrev:
https://www.biltema.se/bygg/vvs/rorinstallationer/avloppsror/propp-for-markavloppsror-2000040367
Ser ut som at "leppen" stikker ut et stykke, men det kan man sikkert file ned i verste fall. Burde kunne løse problemet ja.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 innlegg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6.615 innlegg
Du får nok slippe din favorittbutikk både når det gjelder fugeskum og propp, da de der du lenker til er for rør med muffe. Jeg skrev stos i stedet for muffe da jeg ikke kom på hva det heter.
Etter videre testing kan jeg konstatere at røret egentlig bøyer mindre enn det føles.
Uten press
Med press
Akkurat nå er nok bøyen et pluss, men senere vil jeg sannsynligvis prøve å legge inn et rør inni. Jeg har tross alt en større del rest igjen
Uten press
Med press
Akkurat nå er nok bøyen et pluss, men senere vil jeg sannsynligvis prøve å legge inn et rør inni. Jeg har tross alt en større del rest igjen
Et alternativ er jo å kjøpe dobbelvegget kabelrør som hva jeg har forstått er litt mer robust. Blir jo selvfølgelig ikke en glatt utside.
Det finnes massevis av andre typer rør som vil tåle belastningen. Et tynt veirør som da vil være riflet på utsiden eller et SRE elrør tåler vekten. Kan dog være vanskelig å kjøpe disse i mindre enn 6 meters lengde.
Klikk her for å svare