Kjentes så der ironisk, begynte å sette vindpapp og panelet sen i dag så regnet hele dagen og gjør det ennå. har kommet så langt: Svart panelvegg med vindpapp over, delvis utsatt for regn. Gruslagt bakke ved fundamentet.

og der virker ganske tort osv.

men bakre hjørnet ser ut til å få alt regn på seg her: Bygning under konstruksjon med vindpapp delvis installert, stige og gule rør ved siden av, rundt område med vått grusdekket jord.

hvor mye tåler den egentlig? kjørt? kjører uansett ac 350 pappen henger uansett over en presenning der men har ikke lyst til å få hjørnet ødelagt
 
Trodde alle kjørte med duk i dag. Vindsperre av papp hører vel til forrige århundre.
 
  • Liker
Joak og 1 annen
  • Laddar…
Nja jeg skulle vel ha rådført meg med en snekker i stedet og ikke fulgt de rådene jeg fikk fra kjøpestedet kanskje, men nå er det som det er

Så noen som har peiling på hvor mye de tåler, føles litt som så fort man begynner så kom regnet, 😀
 
Ettersom du har åpent bak og løfting forfra så tror jeg ikke det skal være noe problem.
 
vectrex skrev:
Trodde alla kjørte med duk i dag. Vindpapp av papp hører vel til forrige århundre.
Jeg kjører med papp, har det fungert i 50 år før, så fungerer det sikkert i 50 år til resonerade jeg. At pappen var mye billigere gjorde meg ingenting heller.

Men som svar til TS så tåler pappen regn uten problem.
 
  • Liker
Davidbagare og 1 annen
  • Laddar…
Kjørte også papp sist, gamle beprøvde metoder er noe jeg setter pris på, og ja, duken tåler regn, bare sørg for at den sitter ordentlig så ikke vinden tar tak i den.
 
  • Liker
Davidbagare og 1 annen
  • Laddar…
takk for svar. Da vet jeg.
 
mexitegel skrev:
Jeg bruker papp, det har fungert i 50 år før, så det fungerer sikkert i 50 år til, resonnerte jeg. At pappen var mye billigere gjorde meg heller ingenting.

Men som svar til TS, så tåler pappen regn uten problem.
Klart at det fungerer, men det fungerer ikke like bra.

For det første er den mer følsom for regn, kanskje ikke noe problem når den først sitter bak panelet, men frem til da. Så er den veldig mye smalere, så man må skjøte mye mer, man får altså potensielt mer luftlekkasje. Dessuten, siden den er smalere, tar det betydelig lengre tid å sette den opp. Nei, jeg foretrekker den moderne plastfolien alle ganger.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.