12.420 lest ·
8 svar
12k lest
8 svar
Hvor mye materiale går det med? Gips, OSB, isolasjon samt uteservering
Kommer hamstre litt materiale som jeg kommer over til god pris på forhånd.
140kvm 1-plan med 2.7 i takhøyde. "Normalt" med rom og vegger. ca 7 rom inkl kjøkken
En garasje på ca 60kvm 3m i takhøyde lager langs den ene siden.
Frigg til 140kvm hus + kanskje 20kvm innglasset terrasse.
samt frigg til 60kvm garasje.
Isolasjon til innervegger i huset. Resten er prefab.
Hvor mye skal jeg handle?
140kvm 1-plan med 2.7 i takhøyde. "Normalt" med rom og vegger. ca 7 rom inkl kjøkken
En garasje på ca 60kvm 3m i takhøyde lager langs den ene siden.
Frigg til 140kvm hus + kanskje 20kvm innglasset terrasse.
samt frigg til 60kvm garasje.
Isolasjon til innervegger i huset. Resten er prefab.
Hvor mye skal jeg handle?
Jeg vil ikke være dryg, men hvorfor setter du deg ikke ned og tegner opp alle veggene og regner det ut selv? SÅ vanskelig er det ikke.
Enten bruker du 1.20-plater eller 90-plater. Så er det jo bare å regne ut hvor mange løpende meter vegg du har. Har du senteravstand cc60 eller cc45 må du jo regne ut hvor mange rom det blir. Deretter sjekker du lengden på isolasjonsrullene du vil kjøpe.
ps. Ikke glem "småtingene" som gipskruer, sponplateskruer, sparkel, sparkelremser mm.
Enten bruker du 1.20-plater eller 90-plater. Så er det jo bare å regne ut hvor mange løpende meter vegg du har. Har du senteravstand cc60 eller cc45 må du jo regne ut hvor mange rom det blir. Deretter sjekker du lengden på isolasjonsrullene du vil kjøpe.
ps. Ikke glem "småtingene" som gipskruer, sponplateskruer, sparkel, sparkelremser mm.
Sist redigert:
Det er absolutt ikke å være kjip. Jeg har ikke hver eneste lille detalj klar ennå, men prøver å få et nogenlunde estimat. Blir det for lite er det ingen katastrofe. Litt for mye gjør ingenting heller, det viktigste er at jeg kjøper tingene nå til den fordelaktige prisen.Fasting65 skrev:Jeg vil ikke være kjip, men hvorfor setter du deg ikke ned og tegner opp alle veggene og regner ut det selv? SÅ vanskelig er det ikke.
Enten kjører du med 1.20-plater eller 90-plater. Så er det jo bare å regne ut hvor mange løpemeter vegg du har. Har du avstand på cc60 eller cc45 må du jo regne ut hvor mange fag det blir. Deretter sjekker du lengden på isolasjonsrullene du vil kjøpe.
Nåvel. OM du ikke selv orker/vil/har tid/kan gjøre anslaget så ville det nok trenges noen tegninger for å kunne gjøre et fornuftig anslag. eller en liste på X antall løpemeter av yttervegg, garasje yttervegg, friggebodyttervegg, samt innervegger. Dessuten med tykkelser og høyder.
Forresten... når du sier "frigg". Betyr det friggebod eller noe annet?
Orker gjør jeg, men om det blir riktig er en annen sakFasting65 skrev:Nåvel. OM du ikke selv orker/vil/har tid/kan gjøre anslaget så ville det nok trenges litt tegninger for å kunne gjøre et fornuftig anslag. eller en liste på X antall løpemeter av yttervegg, garasjeyttervegg, friggebodyttervegg, samt innervegger. Dessuten med tykkelser og høyder.
Skal gjøre ferdig mine planløsningsskisser og komme tilbake.
Frigg=frigoliten til grunnlaget til huset, garasjen samt uteplassen.
Nå har jeg en anelse om hvordan det kommer til å se ut. Yttervegger på huset og evt garasjen blir prefab. Trengs trolig osb og gips til disse likevel da jeg skal prøve å kjøpe mye materiale selv med gode priser.
Huset.

Garasje samt bod. Er garasjen grei som et hobbygarasje å pusle litt i?
Selvfølgelig jo større jo bedre, men penger styrer dessverre.
Utenfor skal det være et skråtak som skal fungere som carport.

Huset.

Garasje samt bod. Er garasjen grei som et hobbygarasje å pusle litt i?
Selvfølgelig jo større jo bedre, men penger styrer dessverre.
Utenfor skal det være et skråtak som skal fungere som carport.

Klikk her for å svare