Holder på å fullføre mitt første større flisleggingsprosjekt, en vaskerom med ca 13 m2 gulv og ca 35 m2 vegg.

Min tidligere flisleggingserfaring er et titall kjøkken.

Gulvet har en sluk og et 110 mm avløp. Veggene har en dør, to vinduer hvorav ett rundt samt ti hull for elinstallasjoner.

Kun tid for flislegging ligger nå på ca 50 timer og jeg regner med 2-4 til før jeg er ferdig. Dette er betydelig mer enn de ca 30-35 jeg hadde regnet med.

Er jeg altfor langsom eller er det denne tiden man må regne med for en Timell-kopi?

/Vojma

Du ser hvor mye klager det finnes på bl.a. flislegging, utført av proffer, så hvorfor ikke gjøre som du, legge ned noen timer ekstra, og få det til på en god måte. Men nå vil vi se bilder, for å sjekke hvor fint det har blitt, for du har vel vært nøye med å måle ut midten på veggene, og ikke brukt for små pettinger i hjørnene.

Bilder kommer når det begynner å bli ferdig. Har nå fuget veggene men har gulvet igjen. VVS og el gjenstår også samt nytt innertak.

Er nå oppe i totalt 160 timer fordelt slik:

- Riving og bortkjøring av gammel innredning - 8 timer
- Riving gammelt gulv inkl. lekter samt opplekting av nytt gulv cc300, trekking avløp - 20 timer
- Montering av sporet sponplate, fresing svinger, montering gulvvarmeplater, slange, skruing gipsplater - 12 timer
- Retting tre vegger ca 25 kvm - 24 timer
- Montering OSB + gips ca 35 kvm - 2 mann x 8 timer = 16 timer
- Montering fuktsperre ca 13 kvm - 2 mann x 4 timer = 8 timer
- Flislegging vegg ca 35 kvm og gulv ca 13 kvm - 2 mann x 24 timer + 10 timer = 58 timer
- Fuge vegg - 8 timer
- Bygge kasse for vegghengt toalett inkl. OSB og gips - 6 timer

Gjenstående arbeid:

- Fuge gulv - 6-8 timer
- Flislegge "toalett-kassen" inkl. fuging - 8 timer
- Myk fuging - 2 timer
- Produksjon smyg og fôr rundt vindu dia ~100cm - 6-8 timer
- Montering servantbenk - 4 timer
- Montering servant - 4 timer
- Produksjon kjellerluke - ??? timer
- Montering nytt innertak med 8-10 spotter - 2 mann x 6 timer = 12 timer

Tjaaa... kanskje jeg lander under 200 timer...

Noen som har noen egne tanker om min tidsplanlegging?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.