5.931 lest ·
21 svar
6k lest
21 svar
Hvor lang tid tar det å bygge et Haki-stillas til en liten rød hytte?
Gjør innsigelse mot den fakturaen Som det ser ut på bildene er det en klovn som har byggetC Claudia Lendi skrev:Takk for alle svar. Jeg ble dessverre utsatt for en ekte bedrager i forbindelse med et takbytte. I tilbudet ble det bare nevnt at stillaset kommer i tillegg. Hvis de ikke har hentet stillaset fra Stockholm men fra nabobygda (i Skåne) skulle også lasting ikke ta for mange timer.
Levering av haki stillas: 7 500
Oppbygging av haki stillas : 27 2000
Stillasutleie: 9 600
Transportkostnader: 4 500
I bildet vises vår kjære røde hytte. Man ser ikke direkte stillaset, men det mener jeg at den står bare på tre sider.
Gjør innsigelse mot fakturaen i sin helhet. Ingen fallsikring, mangelfull trapp uten rekkverk. Hvilken klovn er det som har bygget den? Nei, stå på krava. De kommer ikke langt.C Claudia Lendi skrev:Takk for alle svar. Jeg ble dessverre utsatt for en ekte bedrager i forbindelse med et takbytte. I tilbudet ble det bare nevnt at stillaset kommer i tillegg. Hvis de ikke har hentet stillaset fra Stockholm men fra nabobygda (i Skåne) skulle også lasting ikke ta for mange timer.
I bildet vises vår kjære røde hytte. Man ser ikke direkte stillaset, men det mener jeg at den står bare på tre sider.
Jeg leste også din andre tråd og du har vært uheldig med noen skikkelige tullinger som burde henges ut offentlig!C Claudia Lendi skrev:
Jeg kjøpte en egen Haki da jeg skulle renovere huset mitt og jeg rakk ikke selge den før jeg kjøpte neste hus der den ble brukt ved takrenovering, og nå har det blitt bygget opp stillas igjen ved det tredje huset og slik planene ser ut for fremtiden så blir det nok et siste hus etter dette og mitt stillas har kostet mindre enn hva du har blitt svindlet for og rekker til minst 2 runder rundt din lille hytte...
Hva slags avtale har dere egentlig?C Claudia Lendi skrev:
Normalt jobber man enten med en fast pris - tiltak X = Y kr, eller en variabel pris - X timer á Y kr.
Variabel pris gjelder da faktisk arbeidet timer.
Uansett er praksis at man betaler etter gjennomført arbeid.
Her føles det som at du forventes å betale for 20 timer på forhånd? Uansett hvor lang tid tiltaket egentlig tar?
Det er en skikkelig svindel... Tror din tak-entreprenør har 50-70% tilbakebetaling på den, eller annet større jobb som han har fått stillas montert på har blitt fakturert deg, trist.C Claudia Lendi skrev:Takk for alle svar. Jeg havnet dessverre ut for en skikkelig luring i forbindelse med et takskifte. I tilbudet ble det bare nevnt at stillaset kommer i tillegg. Hvis de ikke har hentet stillaset fra Stockholm men fra nabobyen (i Skåne) skulle også lasting ikke ta for mange timer.
På bildet vises vår kjære røde hytte. Man ser jo ikke direkte stillaset, men det mener jeg at den står bare på tre sider.
Klikk her for å svare