Hei!
Jeg vil gjerne vite hvor lang tid det tar og hvor mange personer som trengs for å bygge et Hakistativ? Det skal være på tre sider av en vanlig rød hytte (ca 35 qm). Jeg antar 1,5 dager for oppmontering og kanskje en dag for nedmontering?
Usch, nei det er et firma. Jeg skal betale 27 200 SEK for oppbygging.
Jesus, ja det får man jo virkelig håpe at det inkluderer demontering 🙄
Antar at den prisen følger av manglende konkurranse og ikke en markedsmessig timelønn... Eller så drar de en skikkelig røver.
Hva er det for arbeid som skal utføres? Får ikke sammen det med at det skal være stillas på tre sider?
Uff, nei det er et firma. Jeg skal betale 27 200 SEK for oppbygging. I min verden inkludere det også nedmontering, men det står ikke i fakturaen.
Arbeidet er allerede utført og du har fått en faktura å betale?
Dette er separat fra leien av stillaset samt transport av stillaset?
Dette ble ikke tilbudt før arbeidet ble påbegynt, du bestilte uten å ha en pris?
Om du ikke har bestilt ennå er det jo det sikreste å ta inn flere tilbud.
Det er vel dessverre slik at stillas ofte kommer utenpå avtalt pris i tilbudet, så ofte er det ingen prispress på den posten, og det utnyttes såklart til fulle av de firmaene..
Så er det klart at det av praktiske årsaker som reiser osv ofte blir veldig mange flere timer enn de som det sto noen ved huset og satte sammen stillaset. tingene skal lastes ved utleiefirmaet. 2 menn skal kjøre til og fra stedet, og ofte så rekker man nok på grunn av alt ikke mer enn en om dagen, så er det vel ofte også avgift som i leie for stillaset..
Det er jo litt som når byggfirmaene leier maskiner som de egentlig bruker så mange ganger per år at de burde ha egne, men det er praktisk å dra og leie, og man må både betale arbeidstid for snekkere som kjører forbi og henter, og så påslag på fakturaen på leien og ofte skjules det under en eller annen formulering om at visse maskiner leies hos utleiefirmaet og faktureres separat med helst noen prosent påslag.
Takk for alle svar. Jeg ble dessverre utsatt for en skikkelig lurendreier i forbindelse med et takbytte. I tilbudet ble det bare nevnt at stillaset kommer i tillegg. Om de ikke har hentet stillaset fra Stockholm, men fra nabobygda (i Skåne) skulle også lasting ikke ta for mange timer.
Levering av haki stillas: 7 500
Oppbygging av haki stillas: 27 2000
Stillashusleie: 9 600
Transportkostnader: 4 500
På bildet ser du vår kjære røde stue. Man ser jo ikke direkte stillaset, men det mener jeg at det står bare på tre sider.
Takk for alle svar. Jeg var dessverre utsatt for en skikkelig lurendreier i forbindelse med et takbytte. I tilbudet ble det bare nevnt at stillaset tilkommer. Om de ikke har hentet stillaset fra Stockholm men fra nabobyen (i Skåne) skulle også lasting ikke ta for mange timer.
Levering av haki stillas: 7 500
Oppbygging av haki stillas: 27 2000
Stillassleie: 9 600
Transportkostnader: 4 500
På bildet ses vår kjære røde hytte. Man ser jo ikke direkte stillas, men jeg mener at det står bare på tre sider.
OBS, jeg er bare en vanlig skrivebordsbygger, men jeg sjekket blocket og for dine 48800 (pluss nedmontering) så kan du kjøpe et betydelig større stillas og leie noen folk som monterer, for omtrent samme penger. Jeg synes det høres ut som en urimelig pris!!
Jeg stoppet nå alt arbeid og har hevet avtalen. Fikk en faktura som jeg delvis tenker å betale, men han krever 15 700 for demonteringen, se nedenfor. Tolker jeg rett om han mener 20 timer à 785,00 timelønn?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.