7.461 lest ·
6 svar
7k lest
6 svar
Hvor kjøper man sand om man ikke har tilhenger?
Dum spørsmål kanskje, men spør man ikke så får man ikke vite noe.
Jeg antar at det billigste er å kjøpe hos sandtak/grustak? Men om man ikke har tilgang til henger/tilhenger, hva gjør man da? Jeg har hørt at man kan kjøpe sekkvis av og til, pleier man å kunne gjøre det hos sandtak og er det veldig dyrt sammenlignet med å kjøpe sanden løst?
Eller skal man bestille hjemlevering?
Jeg antar at det billigste er å kjøpe hos sandtak/grustak? Men om man ikke har tilgang til henger/tilhenger, hva gjør man da? Jeg har hørt at man kan kjøpe sekkvis av og til, pleier man å kunne gjøre det hos sandtak og er det veldig dyrt sammenlignet med å kjøpe sanden løst?
Eller skal man bestille hjemlevering?
Enten kjører du hjem sanden selv på tilhenger. Det pleier å koste 250-300sek per lass, og du får med deg langt under en kubikkmeter.
Du kan også få sanden levert i storsekk, big bag. Vet ikke hva det koster.
Det tredje alternativet er at en lastebil tipper 10 kubikk hos deg, det pleier å koste 2500-3500sek avhengig av hvordan og hvem man spør.
Hva som er billigst styres jo av hvor mye sand du skal ha.
Du kan også få sanden levert i storsekk, big bag. Vet ikke hva det koster.
Det tredje alternativet er at en lastebil tipper 10 kubikk hos deg, det pleier å koste 2500-3500sek avhengig av hvordan og hvem man spør.
Hva som er billigst styres jo av hvor mye sand du skal ha.
Jeg fikk en "skuffe" steinmel levert fra grustaket. Bor ca. 1 km unna. Skuffen inneholdt litt over 1 kubikk, og jeg betalte totalt 350 kroner.
Hvor mye trenger du?
En tilhenger koster ca 200 kr, tilsvarer vel kanskje 700 kg, vil du ha det hjemlevert koster transporten rundt 700 kr per time. Da kan du på den andre siden få et antall kubikk eller tonn og da blir det jo plutselig andre tall vi snakker om.
Se under for eksempel under rubrikken "Grustak" i Gule Sider og ring det som er nærmest deg. De vil gi deg en temmelig nøyaktig pris.
Vennlig hilsen
Ronnie
En tilhenger koster ca 200 kr, tilsvarer vel kanskje 700 kg, vil du ha det hjemlevert koster transporten rundt 700 kr per time. Da kan du på den andre siden få et antall kubikk eller tonn og da blir det jo plutselig andre tall vi snakker om.
Se under for eksempel under rubrikken "Grustak" i Gule Sider og ring det som er nærmest deg. De vil gi deg en temmelig nøyaktig pris.
Vennlig hilsen
Ronnie
Klikk her for å svare