Noen som vet hvor man kan kjøpe eik i løs meter, f.eks. hvis man vil snekre et eikebord etc? Gjerne i området rundt Stockholm ;D

På en velassortert byggevarehandel eller hos et snekkeri? Gule sider!!

Sjekk direkte med en grossist, noen ganger driver de også med detaljhandel, f.eks: Fanerimporten eller Fanerkompaniet i Sthlm. Ellers vet de sikkert hvilke av deres kunder som er best på salg.

Jeg har noen kubikk innsjødruknet eik som fortsatt ligger i trygt forvaring på innsjøbunnen, innebygd i leire. Kan det være noe tro? ;)

MathiasS skrev:
Jeg har noen kubikk sjødruknet eik som fortsatt ligger i sikker forvaring på sjøbunnen, innbakt i leire. Kan det være noe tro?  ;)
Jo det høres jo veldig fristende ut, hent den bare opp først og tørk den, ordne den så kjøper jeg den for en ublu billig pris så ;D ;D ;D

Å få opp stocken er et prosjekt som har pågått i tre generasjoner. Jeg tenkte fikse det før jeg dør iaf.

Palms i Tyresö (ved Bussgarasjen). Jeg tror de har også en egen hjemmeside

Takk for alle bra svar, jeg skal sjekke opp priser på disse stedene! Takk ;D

Treimporten ser ut til å ha en rask service og like privatkunder, jeg fikk et svar nesten umiddelbart på min e-postforespørsel. Jeg har imidlertid ikke peiling på hva som er en "bra" pris, så litt hjelp kanskje ???

Jeg ønsket et tilbud på en eikplate med dimensjon:

Lengde 3000mm
Bredde 650mm
Tykkelse 27mm

Jeg fikk et tilbud på dette (eneste forskjellen var at bredden var 625mm, det var greit for min del) som lød på 2650kr inkl. mva, og da må jeg dra til Hægersten og hente selv, cirka 10 mil t.o.r.

Er det en ok pris, jeg tenker uansett å ringe mitt lokale sagbruk og sjekke, siden det ikke virker som kanonbillig, men som sagt jeg vet ikke helt ::)

Jeg ringte til mitt lokale sagbruk og nøyaktig samme mål på platen kostet 4631 kr inkl moms :o :o :o

oho - gangavstand fra vårt hus.

Kan de ikke sende platen til deg? ...10 mil for en treplate....

Jo men sånn er det alltid, bor i Sigtuna så alle innkjøp som ikke kan gjøres lokalt er alltid ca 8-10 mil t.o.r (uppsala eller Sthlm) ;D

Litt nedslående resultat i min jakt på material til et sofabord men jeg håper på Pondus Snickeri, de hadde uhøvlet eik for ca 650kr/m2. De andre stedene har jo i prinsippet kun tilbudt vanlig benkeplate til (i noen tilfeller) ublu priser.

jonten skrev:
Her kommer en lenke:

[lenke]

Kanskje noe dyre men ifølge meg.

/Jonas
De virker helt klart best, kan anbefales!

Bra sortiment hos Pondus men prisene er helt vanvittige. Svensk eik av B-sortering (2. klasse) vil de ha 39380 kr/kbm, Bøk 24.923 kr/kbm og furu 14.440 kr/kbm.

Det tilsvarer et prispåslag på mellom 400-700%, sammenlignet med grossistprisen på litt større volumer, typ en hel pakke på 3-9 kmb.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.