Har lett overalt etter betongklosser, finnes å kjøpe hos diverse firmaer men man må ha firma for å handle hos disse. Har ikke klart å finne på nettet eller hos byggevareforretninger. Tenker sterkt på å lage dem selv. Noen som har noen tips på hvordan jeg skal lage dem alternativt hvor man kan kjøpe. Skulle helst ønske å ha trefot med avrundede hjørner, kan dog være vanskelig å lage selv..

S
Skiss opp hvordan de skal se ut

Fant nettopp distanser, søkte på valvdistanse og da fant jeg plastdistanser med liten anleggsflate. Disse burde fungere selv om det er plast og ikke betong. Kommer til å ha en synlig betongoverflate og vil ikke at distansene skal synes for mye.

S
Nysgjerrig Er det da for å holde armeringen på plass, jeg laget egne med ståltråd i
formen var små hutteglass (skål) i plast

Ja til armeringen, var også inne på å lage egne i småglass. Problemet er at jeg ikke vil at de skal bli synlige når jeg avformer. Får teste med hvelvdistanserne og håpe det blir bra. :)

S
PÅ undersiden da hva jeg forstår, ellers synes de ikke, de minste jeg vet er plastis har fire ben mot formen og fire ben oppover for å klemme ned jernet i ca 3 cm fra formbunnen, de vil synes på undersiden som 4 små plastblopper. Selv om man lager egne så synes også de som en rund blopp. Vet ikke om du kan ha de andre med stor fot (finnes på varehusene røde grønne gule) for ulik høyde, løfte og ruske litt i jernene når du støper, kanskje vanskelig om du har en betongbil på plass, men guttene pleier å være flinke, da kryper det inn betong mellom dem og formen, bare at de står rett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.