Tenk å støpe en del småting, og tenkte da blande i fiberarmering i min betong, men hvem selger fiberarmering?

/L

Loner skrev:
Tænkt støpe en del småting, og tenkte da blande i fiberarmering i min betong, men hvem selger fiberarmering?

/L
Eneste muligheten ser ut til å være at noen kan "søle" litt på en betongstasjon. Materialkostnaden er i prinsippet null, men det ser ut til å være som å banne i kirken å be om å få kjøpe.

bumper opp denne tråden med info om at glassfiberarmeringsfiber i løsvekt finnes på amazon.co.uk, bestilte nettopp 2 kilo.

• Liker
frimson og 1 annen
  • Laddar…
Bra tips!

M
Kjenner man en bonde med hest eller har en selv, så går det bra med hestehår også...

MaxPax skrev:
Kjenner man en bonde med hest eller har en selv så går det bra med hestehår også...
Mener du remmen, manen eller halen?

Om det er småting som skal støpes så kan man vel rive fra hverandre litt vanlig glassfibermatte som kan kjøpes litt her og der?
Eller må det være en spesiell type matte til betong?

Forbo skrev:
bumper opp denne tråden med info om at glassfiberarmeringsfiber i løsvekt finnes på amazon.co.uk, bestilte nettopp 2 kilo.
Lenke?

Hvor mye skal man ha per liter ferdig betong?

M
Johan Gunverth skrev:
Mener du remmen, manen eller halen?
Vet faktisk ikke, men vi har fått hestehår fra en nabo når Mr X skal ha i leirbruket og det er fra når hestene ryktes. Remmen da eller? er det hva man kaller "hele hestekroppen"?

Kanskje det ikke fungerer i det hele tatt til betong ved nærmere ettertanke...

MaxPax skrev:
Vet faktisk ikke, men vi har fått hestehår fra en nabo når Mr X skal ha i leirmørtelen og det er fra når hestene rykker. Remmen da eller? er det hva man kaller "hele hestekroppen"?

Kanskje det ikke fungerer i det hele tatt til betong ved nærmere ettertanke...
Da er det remmen, selve pelsen altså. Jeg husker at jeg fikk hundehår i flisfugen en gang og det klistret seg fast så inn i granskauen. Det er kanskje keratinet i håret som binder til sementen og armerer.

Ah, ok. Jeg fikk inntrykk av at det fantes en hvor man kunne angi nøyaktig den vekten man ønsket.

Obs: The addition of fibers does not replace structural steel reinforcement

M
Et annet alternativ er kanskje den fiberarmering som brukes til tunnpuss. Lett å klippe etter ulike former og kan garantert bestilles hos de fleste byggevarehandlere på rull. Dyrt dog, og jeg vet ikke om det er øvht utprøvd i betongapplikasjoner...

Alle som selger betong fra finja betong *bør* kunne fikse det, men de tar bra betalt...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.