B BadMania skrev:
Hei!

Har en skorstein murt mellom 1930 og 1955, vet ikke eksakt. Trolig 50-tallet. Har en rød tegl med en faset kant på, se bilde. Det kan eventuelt være fra Minnesbergs teglverk (nedlagt) men ikke sikkert.
Mål ca lengde 255 bredde 120 høyde 65 mm. Rød murtegl. Er det noen som vet om man kan få tak i dette eller noe lignende? Trenger å bytte ut en 20-talls tegl. Takknemlig for alle tips. Har sjekket med et antall gjenvinningsfirmaer i Sør-Sverige uten napp. Men kan selvfølgelig kjøpe fra hele landet, ja hele Europa om det trengs. Nytt eller gammelt.

Krysser fingrene for forumets enorme samlede kunnskaper![bilde]
walfridssonpeter walfridssonpeter skrev:
Har du funnet tegl? Ellers vet jeg hvor du kan finne hullsteg, de har ca 100 kvadratmeter.
Hei! Har funnet en del men interessert i mer. Kontakt meg gjerne på william@naviro.se. Takk!

Hallo!
Jeg savner også denne teglsteinen til huset mitt! veldig veldig takknemlig for alle tips! skriv om dere skulle ha og vil selge til alva.guld@heander.se

Hei!
Jeg er også veldig ivrig etter å finne hullkantstein, rød, lignende den på bildet.
Vi skal mure en mur til et drivhus og vil ha lignende tegl som på huset.

Alle tips er velkomne! Aller helst i Skåne.

N
walfridssonpeter walfridssonpeter skrev:
Har du funnet murstein? Ellers vet jeg hvor du kan finne hålkälstegel, de har ca 100 kvadratmeter.
Hvor kan man finne det?

Det var en privatperson i Småland som rev en gammel fasade. Finnes dessverre ikke lenger. Umulig å få tak i nyprodusert så det er gjenbruk som gjelder.

• Liker
Umpas
  • Laddar…
Jeg har noen steiner, hva vil du gi som pris per stein?

• Liker
NikolaN og 1 annen
  • Laddar…
Vi har fått tak i en annen type til drivhuset, men kan eventuelt være interessert likevel. Hvor mye har du og hvor i Sverige?

U Umpas skrev:
Vi har fått tak i en annen type til drivhuset, men kan eventuelt være interessert likevel. Hvor mye har du og hvor i Sverige?
Rundt 50-70 stk, bor i Lund.

Takk for svaret. Skulle trenge et større antall for at det skulle være interessant.

U Umpas skrev:
Takk for svar. Skulle trenge et større antall for at det skulle være interessant.
Ingen problem, tror dessverre det vil bli vanskelig for deg da de ikke produseres lenger.

J
V Virax skrev:
Inga problem, tror dessverre de kommer bli vanskelig for deg da de ikke produseres lenger.
Det finns nytillverkning av formtegel..

U Umpas skrev:
Takk for svar. Skulle trenge et større antall for at det skulle være interessant.
Hei, jeg er interessert i disse steinene.
Kontakt meg på nikola@flmbyggnads.se

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.