3.979 lest ·
26 svar
4k lest
26 svar
Hvor kjøpe hullkalstein (også kalt skåret tegl)?
B BadMania skrev:Hei!
Har en skorstein murt mellom 1930 og 1955, vet ikke eksakt. Trolig 50-tallet. Har en rød tegl med en faset kant på, se bilde. Det kan eventuelt være fra Minnesbergs teglverk (nedlagt) men ikke sikkert.
Mål ca lengde 255 bredde 120 høyde 65 mm. Rød murtegl. Er det noen som vet om man kan få tak i dette eller noe lignende? Trenger å bytte ut en 20-talls tegl. Takknemlig for alle tips. Har sjekket med et antall gjenvinningsfirmaer i Sør-Sverige uten napp. Men kan selvfølgelig kjøpe fra hele landet, ja hele Europa om det trengs. Nytt eller gammelt.
Krysser fingrene for forumets enorme samlede kunnskaper![bilde]
Hei! Har funnet en del men interessert i mer. Kontakt meg gjerne på william@naviro.se. Takk!walfridssonpeter skrev:
Hallo!
Jeg savner også denne teglsteinen til huset mitt! veldig veldig takknemlig for alle tips! skriv om dere skulle ha og vil selge til alva.guld@heander.se
Jeg savner også denne teglsteinen til huset mitt! veldig veldig takknemlig for alle tips! skriv om dere skulle ha og vil selge til alva.guld@heander.se
Det var en privatperson i Småland som rev en gammel fasade. Finnes dessverre ikke lenger. Umulig å få tak i nyprodusert så det er gjenbruk som gjelder.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Gängtappar för rörgänga, var köpa?
Verktyg & Maskiner -
Någon som vet var man kan köpa en Rost (galler) till en Combi-Therm?
Övrigt husrelaterat -
Vart kan man köpa en svängd klädstång ca 2,5 m?
Inredning -
Vad är materialet och var kan man köpa det (i Sverige)
Badrum -
Behöver bygga/köpa förvaringslådor till en inbyggd säng
Möbelsnickeri