4.824 lest ·
6 svar
5k lest
6 svar
Hvor kan man få tak i slik bitumentape i Sverige?
Bumper denne tråden igjen. Klura videre her. Satt fast litt for EPDM gummi (etter å ha sett på youtube når de legger EPDM på tak). Hvis man limer på en stripe EPDM nederst på veggen (utegips eller lignende) så burde det holde evig 
Hvor kjøper man EPDM gummiduk og kontaktlim for dette? Leste også at gummiduk for dammer er akkurat det samme som for tak (men de er renere så ikke fiskene dør). Så EPDM for dammer kan man bruke.
Hvor kjøper man EPDM gummiduk og kontaktlim for dette? Leste også at gummiduk for dammer er akkurat det samme som for tak (men de er renere så ikke fiskene dør). Så EPDM for dammer kan man bruke.
Hvorfor skal du bruke noe slikt? Uten noen større kjennskap til amerikansk byggeteknikk så er jo spørsmålet om resten av konstruksjonen. Vann/fukttetting på begge sider i en vegg (ditt.spärr inv. ifølge svensk norm) men bare nederst på utsiden virker ikke det litt risikabelt for det er jo der evt. fukt ender til slutt mellom tettesjiktene eller?
Det er bare fordi jeg har en så lav betongplate der jeg skal bygge min bod. På den gamle boden jeg rev så hadde også svillen + vindsperren nederst blitt dårlig. Så jeg tenkte å forbedre konstruksjonen denne gangen. (ikke jeg som hadde bygget den forrige boden).
Av videoen fremgår det at han bygger den nedre delen av veggen i trykkimpregnert kryssfiner. I Sverige er det "forbudt" å bygge inn trykkimpregnert tre i konstruksjonene.
Legg på en rad med Leca-blokker på platen hvis du trenger å få opp treverket fra bakken.
Legg på en rad med Leca-blokker på platen hvis du trenger å få opp treverket fra bakken.
EPDM damduk finnes bl.a. å kjøpe på hornbach, koster ca90:-/M2. Finnes å bestille på nettet også.Klicka skrev:Bumper denne tråden igjen. Har grublet videre her. Ble litt interessert i EPDM gummi (etter å ha sett på YouTube når de legger EPDM på tak). Hvis man limer en stripe EPDM nederst på veggen (utegips eller lignende) så bør det holde i all evighet
Hvor kjøper man EPDM gummiduk og kontaktlim for dette? Leste også at gummiduk for dammer er nøyaktig det samme som for tak (men de er renere så ikke fiskene dør). Så EPDM for dammer kan man bruke.
Klikk her for å svare