Hei,
Hva skal jeg gjøre når noen takpanner fra 1991 har gått i stykker. Første steget er nok å lete etter. Det er derfor jeg søker noen (ca 20) Zanda takpanner i rød tegl farge. Tenkte ikke på da huset ble bygget i 1991 at takpannen er en forbruknings detalj. Skriver dette innlegget med tanke på at noen kanskje har noen til overs eller vet hvor man kan kjøpe. Noen ganger finnes det mindre gjenvinnings depoter hvor man kan finne noen skatter. Vet noen noe om slike. Håper noen har et tips. Takk på forhånd, Zb

Hvor du er i landet påvirker svarene.

S
Har nok rundt 100 stk liggende bak låven, slitt tilstand men de kanskje matcher eksisterende? Røde.
kan tenke meg å avse et dusin eller så.. Bor i Östergötland.

Har kjøpt 30 stk +10 knock zanda takstein, de er nok teglrød, litt lysere enn mine på baksiden, får se etter vasken. Betalte 300kr for alt. Fyren har ca 30 paller brukte Zanda takstein + minst 2 paller knock. Jeg tror han gjerne ville solgt dem. De er røde og malte samt skitne med alger og lav, men det er modellen gamle Zanda altså farget betong. Om noen skulle trenge det så ta kontakt. Jeg vet ikke ennå, men kanskje jeg kan formidle kontakten.

Zb

S swirve skrev:
Har nok rundt 100st liggende bak laden, slitt tilstand men de matcher kanskje eksisterende? Røde.
kan tenke meg å avse et dusin eller så.. Bor i Östergötland.
Takk for svaret, har allerede fikset.

Zb

S
Zbigniew Cejrowski Zbigniew Cejrowski skrev:
Takk for svaret, har allerede fikset det.

Zb
Yes! Da får de ligge 10år til bak låven 😉

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.