Hei,

I vårt rekkehus bygget i 1983 er det 10mm tykkelse på takgipsen. Da gipsen var så pass dårlig på et sted der tidligere eiere har satt opp taklamper, trenger jeg å bytte ut en del på ca 20x20cm. Noen som vet hvor jeg kan få tak i gipsplate med 10mm tykkelse?

9mm + noen lag lumppapp bak kanskje funker?

• Liker
pali75
  • Laddar…
Takk for tipset, men finnes det 9mm for innendørs bruk? Har hørt at man ikke skal ha impregnert inne (fant bare 9mm utegips når jeg søkte). Litt rart også at ingen ser ut til å ha 10mm tykkelse lenger. Burde finnes både en og annen som har det hjemme og trenger en skjøtbit eller lignende og ikke vil legge om alt.

• Liker
gurra-g
  • Laddar…
S
pali75 skrev:
Takk for tipset men finnes det 9mm for innendørs bruk? Har hørt at man ikke skal ha impregnert inne (fant bare 9mm utegips når jeg søkte). Litt rart også at ingen ser ut til å ha 10mm tykkelse lenger. Burde finnes både en og annen som har det hjemme og trenger en skjøtebit eller lignende og ikke vil legge om alt.
for man trenger ikke en gipsbit for å reparere det. men enklest for hobbyhåndverkere. husk at reparasjonen kan komme til å vises

• Liker
pali75
  • Laddar…
Finnes det ikke andre typer plater i 10 mm? Trenger jo ikke være gips.

• Liker
pali75
  • Laddar…
ta masonitt + 6mm renoveringsgips.

• Liker
pali75
  • Laddar…
Takk for tipsene! Nei, man trenger kanskje ikke gips, men det føltes mest naturlig når det var det før. Jeg tror jeg går for masonite og deretter 6mm renoveringsgips da. Satte to tverrgående lekter som jeg skrur fast både gammel og ny plate i, så det skal nok ikke synes hvis man sparkler pent og maler.

Fotografen skrev:
Finnes det ikke andre typer av plater i 10 mm? Trenger jo ikke å være gips.
Både kryssfiner og sponplate finnes i 10 mm.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.