2.586 lest ·
25 svar
3k lest
25 svar
Hvor finner man lange galvaniserte gjengestenger?
Jeg bygde en stor terrasse med kraftig rekkverk for over tjue år siden. Rekkverket på den ene kortsiden luter nå betydelig utover på midten der den ytterste gulvbjelken har vridd seg. En måte er å sette en kraftig gjengestang gjennom rekkverksstolpens nedre del og trekke den gjennom to-tre tilstøtende gulvbjelker parallelle med den ytterste. Man kan deretter justere rekkverkslutningen ved at det sitter tykke skiver og muttere ved hver bjelkegjennomføring. Men senteravstanden mellom hver gulvbjelke er ca. 1,35 m, gjengestenger selges i enmeterslengder. De kan skjøtes med mutterhylser, men uten å ha tegnet det opp i målestokk, vet jeg allerede at minst én slik mutterhylse vil havne midt i en gulvbjelke (Murphys lov). Hvor får man tak i lange galvaniserte gjengestenger M24?
Finnes mange alternativer, men det felles er at det blir dyrt og at det går utenfor de vanlige kanalene.S star_daddy skrev:
Vet ikke om det fortsatt er sånn, men Conrad hadde i alle fall tidligere fri frakt over 1000:- også på skjemmende artikler. Kan bli en særdeles god handel om man trenger noe hjemkjørt.
Det må bli stumt og jeg innbiller meg at det blir bedre jo færre skjøter det finnes...
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.419 innlegg
Alle "seriøse" byggevarehus og alle tilsvarende butikker mot industri har kanaler til å ta hjem slike, så spørsmålet er vel bare om de gidder å anstrenge seg litt og vil gi deg en fornuftig pris, verdt et forsøk synes jeg.
En del av dem handler bare med bedrifter og man må ha et kundenummer hos dem. Og de er skremmende dyre, men storkunder har selvfølgelig minst 50 prosents rabatt...Rickard. skrev:
Jeg jobbet med mange slike før, men ingen av de kontaktpersonene jeg kjente er der lenger, nå er alle helt fremmede bedrifter igjen selv om man går inn i den samme kjente døren og møter den samme slitte dørmatten. Den beste av de beste mistet helt gnisten da sjefen gikk av med pensjon, og nå forfaller huset og det står femten rustne bilvrak på baksiden...Den ofrivillige klåparen skrev: