Vi planlegger å sette opp en innervegg og da vil jeg jo feste den i gulvet. Hvor dypt tør man skru uten å risikere å skru i gulvvarmeslyngene?
Kan i verste fall ligge ganske høyt, så jeg ville ikke borret så dypt at det går å skru.
En liten idé: borre f.eks. 10mm dype hull i en ganske grov dimensjon (10mm?) og sett deretter bolter som stikker ut denne lengden nederst på bjelkene. Bjelkene trykkes ned av trykket fra vegg osv., så nedover trengs ingen forankring, men boltene sørger for at bjelken ikke kan løsne i sidelengs retning... Håper du forstår min dårlige forklaring
En liten idé: borre f.eks. 10mm dype hull i en ganske grov dimensjon (10mm?) og sett deretter bolter som stikker ut denne lengden nederst på bjelkene. Bjelkene trykkes ned av trykket fra vegg osv., så nedover trengs ingen forankring, men boltene sørger for at bjelken ikke kan løsne i sidelengs retning... Håper du forstår min dårlige forklaring
Vet dere hvor sløyfene ligger, så la være å skru der 
Om ikke kan dere ta med et IR-kamera og se hvor sløyfene ligger.
Synes det er dumt å ta sjanser.
Normalt sett tror jeg det holder at veggen bare står "dubbad", dvs en kort plugg som holder den på plass.
Om ikke kan dere ta med et IR-kamera og se hvor sløyfene ligger.
Synes det er dumt å ta sjanser.
Normalt sett tror jeg det holder at veggen bare står "dubbad", dvs en kort plugg som holder den på plass.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 innlegg
Tror at det til og med kan holde med dobbeltsidig teip.
Det er jo bare en fordel å legge parketten under, da kan jo veggen senere fjernes. Sag veggreglene litt lengre og spenn fast mellom tak/gulv og kompletter med et fåtall smale skruer i parketten så sitter veggen 
Fantastisk med dette forumet. Er akkurat i ferd med å reise 3 vegger og har samme fundering. Parketten er flytende for meg så jeg får spore opp den tenkte jeg. Nubb og PL 600 høres jo ganske fornuftig ut.
Er det slik snekkere pleier å gjøre det?
Er det slik snekkere pleier å gjøre det?
Klikk her for å svare