Hei, skal bytte litt deler i et IKEA-kjøkken. Er nå på jakt etter stor MDF-plate til baksiden av kjøkkenøy. Dessverre selger IKEA ikke store nok dekkplater til at man kan bruke en hel plate uten å måtte skjøte med flere. Etter å ha hatt vårt kjøkken i ca. 10 år ser jeg nå at den MDF som brukes som ikke er kjøpt på IKEA gulner, mens IKEAs dekksider/stammer beholder den hvite fargen bedre. Noen som vet hvor man kan kjøpe MDF som ikke gulner? Ja, jeg vet at man kan male/sprøytemalere, men hadde tenkt å unngå det.

• Hvit kjøkkenøy med MDF-plater montert på baksiden. Grå benkeplate på toppen og grå fliser på gulvet.
  • Bildet viser en nærbilde av en hvit MDF-plate i et kjøkkenhjørne med synlige samlinger og hvite vegger.
Det vanligste pleier jo å være laminert sponplate.. ikke mdf

Chrillthesill Chrillthesill skrev:
Etter å ha hatt vårt kjøkken i ca 10 år ser jeg nå at den MDF som brukes som ikke er kjøpt på IKEA gulner, mens IKEAS dekksider/stammer beholder den hvite
Kjøpt malt MDF, finnes det?
Er det ikke en melaminplate (med sponplate som base) du har brukt?

Ikke jeg som har kjøpt, men vår byggmester. Kanskje går det som dere sier ikke an å kjøpe laminert mdf i større plater. Tror dog IKEA har laminert mdf til større dekkplater og ikke sponplater. Spørsmålet gjelder hva man skal ha under kjøkkenøyen om man ønsker en plate i stedet for flere hvis man har kravet at den ikke gulner over tid.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.