Hei!

Hylla mi begynte å gi opp, og ting har glidd av, heldigvis klarte alle tingene seg, men jeg la merke til at pluggen ikke satt særlig hardt og var lett å ta ut med bare fingrene. Hadde boret med 6mm slagbor og brukt 6x35 universalplugg samt noen IKEA-skruer fra deres skrue+pluggsats. Nå tenkte jeg å ta tak i saken og kjøpe riktig skrue og plugg da jeg har planlagt å skru opp mer på veggene fremover.

Da jeg er helt grønn vet jeg ikke hvilket materiale veggene er i, så jeg legger ved et bilde (beklager kvaliteten) og kan nevne at det er litt små gruskorn(?) og et beige pulver som siver ut av hullene.

Så jeg lurer på hvilket materiale veggen kan være, samt hvilke skruer og plugger jeg kan kjøpe slik at jeg kan sove i ro og ikke bli vekket av at noe slår ned i gulvet!

Takk så mye for all hjelp!

/J

• Bild av beige pulver og små gruskorn på en hvit overflate, antageligvis fra en vegg, med uklare detaljer og varierende partikkelstørrelser.
BirgitS
Ditt bilde er for uskarpt og et bilde av hullet i veggen er nok bra også.

Gikk det bra å bore med slagbor? I så fall var det nok ikke betong, for da pleier man å trenge betonghammer.

Når ble huset bygget?

BirgitS BirgitS skrev:
Din bild er for uklar, og et bilde av hullet i veggen er nok bra også.

Gikk det bra å bore med slagbor?
I så fall var det nok ikke betong, for da pleier man å trenge betonghammer.

Når er huset bygget?
Antok det, det gikk bra, går å trekke inn skruer direkte i veggen også. Kan ta et nytt bilde og et av hullet. Huset er fra 30-tallet, leilighet.

BirgitS
@justusandersson hva pleier 30-tallsleiligheter å ha for innvendige vegger?

Plankvegger med rørning (vassmatte) og puss eller tegl og puss. Her heller det mot det første. Man trenger i så fall ingen plugg men derimot et batteri med treskruer av forskjellig lengde.

• Liker
herrjoa og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.