BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 142 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.142 innlegg
Det som er gulaktig ser ut som korkoplast, noe som var veldig vanlig rundt 1974 og det er vel en slags plastmatte. Hva du mener med ytterligere et teppe vet jeg ikke. Det som er til høyre for det gule på det første bildet ser ut som en treplate med limrester og maling på samt mønsteret ser ut som avtrykk av plastmattens bunn (men siden jeg ikke har sett det, vet jeg jo ikke det). Det virker jo veldig merkelig å ha to tepper oppå hverandre i et nybygd hus.
Takk for ditt svar!
Da kanskje de først la gul korkoplast da de bygde trappen og så har plastmatten kommet til senere og den nålefiltmatten vi tok bort enda senere. Jeg antok at nålefiltmatten hadde ligget der siden 74 fordi den var så slitt, men det kan den klart ha blitt selv om de la den på 90-tallet.
Da kanskje de først la gul korkoplast da de bygde trappen og så har plastmatten kommet til senere og den nålefiltmatten vi tok bort enda senere. Jeg antok at nålefiltmatten hadde ligget der siden 74 fordi den var så slitt, men det kan den klart ha blitt selv om de la den på 90-tallet.
Jeg har vært ganske bekymret over at det kanskje var asbest i limet til nålfilttematta og jeg kom på det først etter at vi hadde fjernet den. Men hvis det er den tredje matten de har lagt inn og huset ble bygget i 1974 burde det jo være en liten risiko? Tenk på at asbest ble forbudt i 1978. Noen som kan litt mer om det?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 142 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.142 innlegg
Jeg tror at et nålefiltteppe som ligger i en trapp slites fort fordi man går på samme sted på teppet hele tiden og dessuten med hardere trykk enn når man går på en plan overflate.
Da forstår jeg litt bedre hva man ser på bildene, og siden det øvre plastteppet har hvit maling på seg, virker det som om nålefiltteppet ble lagt inn samtidig som man malte hvitt rundt trappen, og å ha mye hvitt er jo noe som ble populært for omtrent 15 år siden.
Da forstår jeg litt bedre hva man ser på bildene, og siden det øvre plastteppet har hvit maling på seg, virker det som om nålefiltteppet ble lagt inn samtidig som man malte hvitt rundt trappen, og å ha mye hvitt er jo noe som ble populært for omtrent 15 år siden.
Klikk her for å svare

