Jeg har dy- og sandbunn og ønsker en brygge som er billig (såvel vedlikehold, innkjøp og installasjon) og som holder bra mange år. Skal jeg satse på steinkiste, flytebrygge eller påle?

(moderator får gjerne flytte om emnet ligger i feil kategori)

Et godt tips pleier å være å se på hvordan bryggene nærmest deg ser ut. Hva har fungert?

Noe billig som holder i flere år finnes ikke. Det er dyrt å bygge solide brygger. Større steinkister er slitsomt/vanskelig å bygge selv om du ikke har stein tilgjengelig.

Å påle med telefonstolper pleier å gå bra i leire/dyn/sand. Tar du hjelp med det (gjetter på noen tusenlapper per stolpe inkl. montering) kan du bygge resten selv etterpå. Påling bygger dog på at du har mange meter ned til fjell. Er det bare noen eller et par meter ned til fjell blir det nok ustødig i sideveis retning.

A
Har du høy- og lavvann?

Mye bølger?

Hvor lang skal den være?

Alfred Jonsson skrev:
Har du høy og lavvann?

Mye bølger?

Hvor lang skal den være?
Det er lav- og høyvann, ikke så mye bølger, en vik, lengden tenker jeg ca. 25m lang (inkl. ev. landgang) og 3m bred som i en L

Det er en ganske stor brygge det...

martinradbo skrev:
Det er en ganske stor brygge det...
helt klart... kanskje 20m blir det.

Alle naboene har flytebrygge så jeg tror at det kanskje blir det... tips på produsenter og leverandører i roslagen i høyde med ängsö nasjonalpark..?

Så trengs landstrøm og bryggelamper... tips?

A
gusgez skrev:
Det er lav- og høyvann, ikke så mye bølger, en vik, lengden tenker jeg ca. 25m lang (inkl. evt. landgang) og 3m bred som i en L
Med den lengden så har du nok bare flytebrygge å velge på om det ikke skal koste deg opp mot 200.000 for å gjøre en skikkelig bra brygge.

Lykke til!

Hmm....om vi ikke har snakket om noen flytebrygge bygget av gamle rustne tønner så vil dette trolig koste 200k eller mer uansett hvordan han gjør det....

Stødige flytebrygger er ikke gratis.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.