Hei igjen alle kunnskapsrike mennesker!
Nå har jeg kommet et stykke på byggingen, så her kommer neste spørsmål og funderinger. Etter å ha lest og lest om ulike fundamenter, er det nå en ventilert krypkjeller på tilbygget. Krypkjelleren er ca. 60 cm høy. Det jeg lurer på er om man reduserer risikoen for kondens på undersiden hvis en del av varmen lekker ut nedover. Altså, jeg tenker meg en type sementplate til bjelkelag, 20 cm trefiberisolasjon og tregulv øverst. Er det helt galt?
Takkenemlig for alle ideer, meninger og svar!

M MaggisP skrev:
ventilert krypkjeller
Hvordan tenker du å ventilere grunnen?

H Håbbe01 skrev:
Hvordan tenker du å ventilere grunnen?
For øyeblikket er det et inspeksjonshull på den ene siden så man kan komme inn under, senere tenkte jeg ventiler firkantede med nett. Kan det kalles selvdrag?

Fukt kan bli et problem så hold nede på organiske materialer da er fibercementskiver i trossbotten å foretrekke, finnes ex på byggmax.

Plast som dekker bunnen holder også nede fukten fra mark. Hull opptakninger i grunnmuren spesielt ved grunnmuren hjørne og midten bra å gjøre.

H Håbbe01 skrev:
Fukt kan bli ett problem så hold nede på organiske materialer da er fibercementplater i bunnsvillen å foretrekke, finnes for eksempel på byggmax.

Plast som dekker bunnen holder også nede fuktigheten fra marken. Hullopptak i grunnmuren spesielt ved grunnmurens hjørner og midten er bra å gjøre.
Takk for info!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.