Tenkte å teipe skjøtene på utegipsen for å få den helt vindtett.
Hvilken teip er best å bruke? Sølvteip eller byggfolieteip?
Får ulike beskjeder når jeg spør på byggevarehusene og er ikke sikker på om jeg har snakket med noen som virkelig vet.
Hvilken teip er best å bruke? Sølvteip eller byggfolieteip?
Får ulike beskjeder når jeg spør på byggevarehusene og er ikke sikker på om jeg har snakket med noen som virkelig vet.
Glem sølvteip når du gjør noe som skal sitte mer enn midlertidig. (Eller de fleste typer teip generelt)
Jeg ville nok ha brukt en form for bestandig mykfuge i stedet. Går raskt om du "sparkler" over fugene. Spiller jo ingen rolle om du kladder litt utenfor siden det uansett ikke vises eller skal males over.
Jeg ville nok ha brukt en form for bestandig mykfuge i stedet. Går raskt om du "sparkler" over fugene. Spiller jo ingen rolle om du kladder litt utenfor siden det uansett ikke vises eller skal males over.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 243 innlegg
Casco Syntetic er en bra mykfuge som fester på alt og aldri tørker helt.
Det finnes en tape til tyvek vindsperre, jeg tror at den kan finnes hos visse Beijer og Byggma,
Den har et uhyggelig lim, og burde klare jobben.
Ellers så er det vel aldresbestandig byggfolietape som kan funke, den grønne rullen.
Sølvtape er egentlig verdiløs, den slipper fra det meste etter en stund, igjen blir bare tørket lim..
Den har et uhyggelig lim, og burde klare jobben.
Ellers så er det vel aldresbestandig byggfolietape som kan funke, den grønne rullen.
Sølvtape er egentlig verdiløs, den slipper fra det meste etter en stund, igjen blir bare tørket lim..
Det ser ut som mange bruker sølvtape, men jeg har selv sett hvordan sølvtapens lim tørker ut med tiden.
Hadde en stund en midlertidig reparasjon av et hull i uterommet, med byggfolie teipet med sølvtape. Det tok bare en måned før sølvtapen løsnet og det var bare tørket lim igjen. Gjorde om reparasjonen med byggfolietape, og det forverret seg ikke i det hele tatt de 1-2 månedene som det satt oppe.
Det var riktignok en solrik plassering og midt på sommeren, men det sier noe om aldringsbestandigheten til sølvtape, selv om den er mindre utsatt innenfor en trefasade.
Så... det heller mot å bruke byggfolietape på utgipsen.
Hadde en stund en midlertidig reparasjon av et hull i uterommet, med byggfolie teipet med sølvtape. Det tok bare en måned før sølvtapen løsnet og det var bare tørket lim igjen. Gjorde om reparasjonen med byggfolietape, og det forverret seg ikke i det hele tatt de 1-2 månedene som det satt oppe.
Det var riktignok en solrik plassering og midt på sommeren, men det sier noe om aldringsbestandigheten til sølvtape, selv om den er mindre utsatt innenfor en trefasade.
Så... det heller mot å bruke byggfolietape på utgipsen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 243 innlegg
Utegips kan noen ganger være av vokset type og da fester ingenting annet enn klissete utefug. Det er jo bare å teste.
Klikk her for å svare