66.856 lest ·
59 svar
67k lest
59 svar
Hvilken skrue til panel
Kjøpte et par pakker av PTS etter som;
1. Grabber er bra
2. Grabber anbefaler PTS for panel
Leste tilfeldigvis vurderingene i morges før arbeidet med å sette panel skulle begynne.. Helvetets jævler hvilken forbannet dårlig skruvskalle. Hvordan kan noen komme på konstruksjonen og hvordan kan noen annen velge å produsere dritten? Deretter markedsføre og til slutt kjøpe inn til en seriøs byggevarehandel. Samtlige involverte i kjeden burde gå tilbake til å kontrolltelle spik/skruer i pakkene.
Etter å ha funnet rustfri terrasseskruv med torx roet nervene seg nok til å kunne fortsette.
Summa summarum. Grabber PTS = dritt.
4-kantspor = ondskap.
Torx = lykke.
1. Grabber er bra
2. Grabber anbefaler PTS for panel
Leste tilfeldigvis vurderingene i morges før arbeidet med å sette panel skulle begynne.. Helvetets jævler hvilken forbannet dårlig skruvskalle. Hvordan kan noen komme på konstruksjonen og hvordan kan noen annen velge å produsere dritten? Deretter markedsføre og til slutt kjøpe inn til en seriøs byggevarehandel. Samtlige involverte i kjeden burde gå tilbake til å kontrolltelle spik/skruer i pakkene.
Etter å ha funnet rustfri terrasseskruv med torx roet nervene seg nok til å kunne fortsette.
Summa summarum. Grabber PTS = dritt.
4-kantspor = ondskap.
Torx = lykke.
Hei Jonstorp
Du kan vel være så vennlig, bare for å unngå å eventuelt villede noen, i din første setning i innlegget ovenfor legge til ordene "jeg trodde at".
Det ville være interessant å høre hvordan MB77 har gått frem som ikke har opplevd samme problem som oss andre, hva vet MB77 som vi andre ikke får til, hva er hemmeligheten?
Du kan vel være så vennlig, bare for å unngå å eventuelt villede noen, i din første setning i innlegget ovenfor legge til ordene "jeg trodde at".
Det ville være interessant å høre hvordan MB77 har gått frem som ikke har opplevd samme problem som oss andre, hva vet MB77 som vi andre ikke får til, hva er hemmeligheten?
Sist redigert:
Ja, det var voldsomt hva dere har hatt problemer med panelskruen.
Kjenner ikke igjen de problemene som dere har. Vet ikke hva dere har hatt for maskiner når dere har skrudd, selv har jeg brukt Bosch GDR og det har fungert helt utmerket.
Kjenner ikke igjen de problemene som dere har. Vet ikke hva dere har hatt for maskiner når dere har skrudd, selv har jeg brukt Bosch GDR og det har fungert helt utmerket.
Jeg tror ikke valget av skrumaskin har så stor betydning i dette tilfellet. Jeg skrur i alle fall med Festoolmaskiner.MB77 skrev:
Jeg kan ha helt feil men er det ikke så at i Canada er det firkantspor som dominerer. Og at med torx var det noe patent/rettigheter som gjorde at man valgte bort disse. Tror dette ble behandlet i en eller annen tråd her for noen uker siden.
Japp det tror jeg også!MB77 skrev:
Min bestemte oppfatning, uten noe videre statistisk underlag, er at alle former for skrue som risikerer å bli runddratt har en overlegen sjanse til å klare seg hvis man bruker slagskrutrekker eller muttertrekker.
Men jeg ville tross det helst unngått firkant om mulig.
Torx er nice men også en veltilpasset PH2 funker greit med gode bits og slagfunksjon.
Grabbers PTS-skrue bruker jeg til foringer, knutebord og til vindskier. Da kan jeg ta løs bordene ved ommaling uten å måtte ødelegge alt fullstendig. Grabbers skrue er altfor dyr til å bruke på en hel bygning. Det blir ingen større forskjell på hvor bra bordene sitter når man sammenligner Grabber med vanlig varmforsinket 5-tommers spiker. Det viktigste er faktisk at panelbordene er sporvede på baksiden, noe man stort sett har sluttet med. Mitt hus som jeg bygde i år 2000 ble levert med sporvede panelbord (dim 22x120). Jeg testet å skru min bod med Grabbers PTS-skrue for moro skyld for å se om panelet ville sitte strammere, men som sagt, det er sporingen på panelet som gjør det. Panelet på boden bøyde seg mer enn på huset. Når det gjelder bitsene, så er de håpløse, men for å få et nett hode på skruen trengs en liten bits. Torx ser for stygt ut for foringer synes jeg. Angående bitsene så prøvde jeg å finne Weras Impaktor Bits, som skal finnes for Robertsonbits, da de er herdet og burde holde en stund. Dessverre gikk det ikke så bra, fikk ikke svar fra den svenske agenten og har ikke forfulgt saken videre. Jeg tror at Weras bits heter
-868/1 IMP DC Impaktor Square-Plus bits
alt.
-868/1 BTZ Square-Plus bits
-868/1 IMP DC Impaktor Square-Plus bits
alt.
-868/1 BTZ Square-Plus bits
Det stemmer. Jeg tenkte å avslutte innlegget mitt med "unntatt i Canada". Men firkantsport er helt kass, fra et holdbarhetsperspektiv.dsub skrev:
Jeg kjører med en Makita slagskrutrekker BTD141 tror jeg den heter, og det hjelper f-n ikke
At det skulle være firkantspor fordi det er liten hode holder heller ikke, det finnes godt om torxskrue med så liten hode i min skruvsortimentsboks.
Men, MB77, hva kjører du med for bits, de som følger med i pakken, eller noe annet spesial?
At det skulle være firkantspor fordi det er liten hode holder heller ikke, det finnes godt om torxskrue med så liten hode i min skruvsortimentsboks.
Men, MB77, hva kjører du med for bits, de som følger med i pakken, eller noe annet spesial?