Hei,

I gangen skal jeg sette opp noen større "knagger" som samboeren har kjøpt for å henge klær på.

Men nå til problemet!
I gangen så er det en gipsvegg.

Jeg er ute etter en gipsplugg i plast som kan spennes opp og deretter dra ut skruen for å så skru inn knaggen.

Finnes det slik plastplugg for gipsvegg?

Alt hadde gått bra med den gipspluggen jeg har hjemme, men så fort man drar ut skruen, ødelegges den og blir ustabil.

Det jeg vil er altså å finne en gipsplugg i plast som man spenner opp, hvor man deretter kan dra ut skruen for så å skru inn en annen skrue.

Håper noen vennlige kan hjelpe meg.

/Fredrik

• En hånd som holder en stor, svart metallknopp med en trevlindet skrue på baksiden, på en bakgrunn av tregulv.
Jeg har selv satt opp tilsvarende knopphåndtak, skrudde da inn disse direkte i pluggen. Men merkelig at dine har så veldig kort innebygd skrue så jeg forstår at det blir vanskelig.

N noupe skrev:
Jeg har selv satt opp tilsvarende knapper, skrudde da inn disse direkte i pluggen. Men merkelig at dine har så veldig kort innebygd skrue så jeg forstår at det blir vanskelig.
Ja, akkurat, utrolig kort.

Vet ikke hvordan jeg bør gjøre for å løse dette.

Om du absolutt ikke kan få det til å fungere, har ingen anelse om tipset om Duotec går, og fruen kan returnere nåværende knopper så finnes f.eks. Muutos "the dots" som har mer konvensjonell lengde på skruene. De skimtes på bildet nedenfor. Budsjettspørsmål også så klart, pakken nedenfor koster vel noen hundrelapper. Lykke til uansett

En åpen eske med fem runde treknagger i forskjellige størrelser og skruer i en plastpose.

Nicro Nicro skrev:
[lenke]

Monter Duotec, så kan du skruve fast knoppen om det er 5mm skrue.

Men den pluggen kommer vel uansett ikke feste?

Skruen er jo så kort?

Så ikke bildet før jeg svarte. :( Den skruen var ikke lang. :)

Fill & fix med perfohylser som følger med burde løse problemet. Bor, sett i perohylsa og spray inn fill & fix. Så monterer du knoppen når massen har herdet etter noen minutter.

250 spenn for fill&fix - snart billigere med andre knapper ;)

Eller forsøke å få ut den lille skruen og lime inn en lengre.

N noupe skrev:
250 spenn for fill&fix - snart billigere med andre knotter ;)

Eller forsøke å få ut den lille skruen og lime inn en lengre.

Den går å ta ut uten problem.
Hvor finner jeg slike i samme størrelse bare lang?

Er jo gjenger på den ene siden så da trenger jeg finne en som er akkurat like kort på den siden som skal inn i knoppen og så andre enden skal være betydelig lengre.

• En hånd holder en kort, dobbeltsidig, gjenget skrue foran en svart gjenstand med et synlig skruehull.
Sist redigert:
Jeg løste problemet... helvete så deilig :)

• Liker
Trollskidan og 2 andre
  • Laddar…
Du må ikke forlate meg sånn... født nysgjerrig jeg... Hvordan løste du det?

Kappet hodet av en lang treskrue og gjenget den glatte delen?

Kappet hodet på skruen til mollyplugg og kjørt direkte?

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Kjørte inn en Molly og tok ut skruen og kuttet av hodet.

Passet perfekt i "knoppen".

Billig og stabil løsning :)

• Liker
JLov og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.