Best Flyt 320 kr/sekk men da er det rimelig hurtigtørkende, dvs tar ikke en uke på seg, samt at det går an å legge fra 0-15 mm. De fleste andre flytsparkel kan legges fra 5 mm hva jeg har lest meg til? Primeren 169 kr. Byggsparkelen 5 kg sekk 159 kr. De har også en annen flytsparkel (litt grovere) som kostet 269 kr per sekk. Så skulle vilje påstå at de ikke er dyrere enn andre merker?
Føles som de ligger som det meste eller hva man sier, finnes billigere og dyrere. Kom gjerne tilbake med hvordan det var å jobbe med.
Nå er hullet i gulvet reparert med Hey'dis byggsparkel (sementbasert). Gangbart etter 45 min og beläggningsbart etter 2 timer (om høyest 50 mm samt at betongen under er tørr osv). Vi primet hele hullet med spesialprimeren før. Ble nødt til å gjøre det 2 ganger, da det viste seg å være et sterkt sugende underlag. 1 del primer til 3 deler vann. Ble overtørr i løpet av godt og vel 1 time. Deretter helte vi i mørtelen i hullet (1 liter vann til 5 kg mørtel). Ca 24 timer senere virker det å være tørt og hardt og ser slik ut:
Dette er første gangen noen av oss bruker mørtel, så kan ikke komme med noen sammenlignende evaluering dessverre. Men spør om det er noe du/dere lurer på så skal jeg prøve å svare.
Finnes vel ikke noe direkte sånn, mest nysgjerrig når man ser nye merker kjører oftest Sto når det kommer til flyt, men har også jobbet med de fleste andre så bra å vite om noe er bajs eller najs