Har et gulv som vi skal rive, rette opp og legge nytt. Men jeg vet ikke helt hvilken vei man skal gå når det gjelder isoleringen. I dag ligger det spon direkte på en betongkake, under den ser man der den har sprukket at det finnes et tykkere lag med grus/fjellknust.
Huset er fra 1907 og har torpargrunn, dette er det første gulvet vi har åpnet opp.
Skal man legge nytt og lage et blindbunnsgulv eller skal man bruke f.eks. leca lettklinker 12/20K opp til underkanten av nye bjelker og deretter mineralull mellom bjelkene? Eller er jeg helt ute og sykler?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.