2.038 lest ·
4 svar
2k lest
4 svar
Hvilken kvalitetsklasse får man ved å klyve en 45x145 C24.
Jeg planlegger å bygge egne bjelker med OSB, lekter, PU-lim og spiker.
Jeg vil bruke lekter i klasse C24, på grunn av tilgjengelighet er det lettere å kjøpe 45x145 og kløyve til to like store lekter sammenlignet med å kjøpe 45X70 i klasse C24.
Spørsmålet er om de begge lektene som blir resultatet av å kløyve en 45x145 C24 også anses å oppfylle C24?
Jeg vil bruke lekter i klasse C24, på grunn av tilgjengelighet er det lettere å kjøpe 45x145 og kløyve til to like store lekter sammenlignet med å kjøpe 45X70 i klasse C24.
Spørsmålet er om de begge lektene som blir resultatet av å kløyve en 45x145 C24 også anses å oppfylle C24?
Den nye dimensjonen arver ikke klassifiseringen. Den må klassifiseres på nytt. Men sannsynligvis vil den klare samme klassifisering.
Et eksempel. En kvist i midten på en regel påvirker i prinsippet ikke styrken i det hele tatt. Hvis du kløyver regelen havner den på kanten og påvirker en hel del.
Et eksempel. En kvist i midten på en regel påvirker i prinsippet ikke styrken i det hele tatt. Hvis du kløyver regelen havner den på kanten og påvirker en hel del.
Står litt om det hos Svenskt trä, om du er interessert.G Gabbe1 skrev:
https://www.svenskttra.se/trafakta/allmant-om-tra/kvalitet-och-sortiment/
Klikk her for å svare