P.Öberg skrev:
Bildet er litt urettferdig. Sikkert for å simulere gummiets plass tydelig. Når svillen forankres synker det ned og blir supertett. Disse fungerer kjempebra.

Viktig å kjøpe riktig størrelse bare så den er like rammemål.
Hva er fordelen med disse sammenlignet med LDPE? Prøver bare å forstå forskjellene. Og hvordan fester man denne? Stifter man den direkte på svillen eller?

P
Gummi VS plast.
Gummi er velkjent for å tette. Mer inngående forskjeller finnes det sikkert, utenfor min ekspertise.

Jeg har ikke bare brukt dette på syll, men også under terskler i kjelleren der det var plassmangel for dreving. Har brukt den i bilinnredninger mellom plåt-plåt plåt-tre så ingen knirking oppstår, vel bare for "Det fanns hemna" men likevel.

Den skal bare rulles ut og syllen kommer oppå men jeg har stiftet den i midten ved blokkmontering og deretter reist vegg så det fungerer med bare veggen ikke sklir frem eller tilbake så den krøller seg. Da må man løfte og ordne.

• Liker
Nygge72
  • Laddar…
P.Öberg skrev:
Gummi VS plast.
Gummi er vel kjent for å tette. Mer inngående forskjeller finnes det sikkert, utenfor min ekspertise.

Jeg har ikke bare brukt dette på syll men også under terskler i kjelleren hvor det var plassmangel for drevning. Brukt den i bilinnredninger mellom metall-metall metall-tre så ingen gnissel oppstår, i og for seg bare for "Det fanns hemna" men likevel.

Den skal bare rulles ut og syllen kommer over, men jeg har stiftet den i midten ved blokkmontering og så reist vegg, så det funker så lenge veggen ikke sklir fram eller tilbake så den knøler seg. Da må man løfte og fikse.
Ja jeg tenker jo at jeg reiser en hel vegg på en gang, så tenkte man bør kunne stifte fast den ute ved kantene (utenfor forhøyningene) samt i midten så bør de jo sitte på plass uten å krølle seg?

P
N Nygge72 skrev:
Ja jeg tenker jo at jeg reiser en hel vegg på en gang, så tenkte man bør kunne heftes fast den ute ved kantene (utenfor forhøyningene) samt i midten så bør de jo sitte på plass uten å korve seg?
Absolutt! Lykke til!

Men om man skal ha en vestkystskive på utsiden, skal da denne syllisoleringen også dekke den? Eller holder det at man setter den på et beskyttelse mot mus type og syllisoleringen bare dekker syllen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.