Y
Tør påstå at det pågår en totalrenovering hos meg, har kommet såpass så man går fra rive-arbeidet til nymontering.

Åpne vegger, nakne gulv, og ingen himling. Hvilken rekkefølge skal man gå frem.. Jeg gjetter at rekkefølgen er Vegg, tak, gulv?

Yrrol skrev:
Tør å påstå at det pågår en totalrenovering hos meg, har kommet såpass at man går fra rivearbeidet til nymontering.

Åpne vegger, nakne gulv, og intet innertak. Hvilken rekkefølge skal man gå til verks.. Jeg gjetter at rekkefølgen er Vegg, tak, gulv?
Er det innendørs der man ser isoleringen overalt? Det bildet fikk jeg.:)

Da ville jeg lagt gulvet så jeg fikk noe å gå på, deretter taket når det er mye gulvflate å løpe på (Om det er praktisk mulig) deretter yttervegger, sist innervegger.

Obs med gulvet mener jeg ikke parketten.;)

Y
Hum, innertak før platene mot ytterveggene... blir det ikke litt merkelig om innertaket går over veggplatene da?

Yrrol skrev:
Hmm, innertak før platene mot ytterveggene... blir det ikke litt rart om innertaket går over veggplatene da?
Som sagt litt kronglete når du ser byggingen og ikke jeg.:) Hvis alt er lektet og klart, så du kan plastlegge alt, dvs tak og vegger så spiller det ingen rolle, synes det er enklere slik, for du får samme liv i takplatene (eller hva du nå skal ha for tak) eneste ulempen er at man kanskje støter noe i taket. Så kommer det an på om du skal ha innervegger, skal du ikke det da kan du jo ta ytterveggene først.

Hvordan ser det ut nå? Øverste etasje? Materialvalg?

Kanskje jeg kan gi et mer korrekt bilde på hvordan jeg ville gått frem.;)

Y
Jeg må kjøpe meg et nytt digitalkamera, haha.. (eller finne det som forsvant i flyttingen)

jeg har fjernet noen masonittplater fra ytterveggene... jeg har fjernet masonittplater på den ene siden av innerveggene for å isolere og trekke elektrisitet..

Ytterveggene får ny masonitt, innerveggene får gips.

isolasjon og plast finnes, skal dog teipe skadene.

jeg har revet ned papp-innertaket og det blir gips som deretter sparkles til å bli et helt glatt skjøteløst innertak.

kaldloft overetasjen finnes, men det blir senere innredningsprosjekt.

Yrrol skrev:
Jeg må kjøpe meg et nytt digitalkamera, haha.. (eller finne det som forsvant under flyttingen)

jeg har fjernet noen masonittplater fra ytterveggene... jeg har fjernet masonittplater på den ene siden av innerveggene for å isolere og trekke strøm...

Ytterveggene får ny masonitt, innerveggene får gips.

isolasjon og plast finnes, skal dog teipe skadene.

jeg har revet ned papp-innertaket og det blir gips som deretter sparkles til å bli et helt jevnt skjøtefritt innertak.

kaldloft i overetasjen finnes, men det blir senere innredningsprosjekt.
Ok så rågulv finnes. Hvorfor ikke gips i yttervegger?

Så for meg et helt stort rom som det skal opp nye lettvegger i. :) Da sparer du mye tid på å ta taket først.

I din situasjon så spiller det nok ikke så stor rolle. Men ville likevel nok skrudd opp taket først, slipper eventuelle problemer med lister om du kommer på at du vil ha en skyggeprofil bare eller til og med bare fuger. Eller om du skal sette en lettvegg et sted for å kanskje ta den ned osv.

Alltid deilig med så mye materiale i taket som mulig.:)

Gulvet først så man får noe å gå på. så yttervegg eller innertak. Jeg foretrekker å ta veggen men det er jeg det. Så opp med innertaket. Innerveggene gjør man til sist av alt

mats_o skrev:
Gulvet først så man får noe å gå på. så yttervegg eller innertak. Jeg foretrekker å ta veggen men det er jeg det. Så opp med innertaket. Innerveggene gjør man sist av alt
Ja som sagt. Smaken er som baken.:) Hovedsaken man har et gulv å gå påd^_^b

Y
gulv har jeg alt.. det var parkett/matter jeg tenkte på... :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.